=?iso-8859-1?Q?Re=3A_Slovesn=E1_substantiva?=

No ja to delam v konkretni situaci podle toho, jak mi to nejlip zni (pokud vim presny kontext), v ostatnich pripadech pokud mozno co nejvice neutralne. Ale obecne se asi priklanim vic k tomu nepersonifikovat pocitac, "stahuje se" mi zni lepe nez "stahuji".

----- Original Message -----
From: Pavel Šefránek
[mailto:ps pjoul cz]
To: gnome-cs-list gnome org
Sent: Wed, 25 Jun 2008
16:34:05 +0200
Subject: Slovesná substantiva

> Zdravím,

docela často v překladech narážím na slovesná substantiva,
> která jsem
vždy podle předchozích překladatelů překládal obdobným
> způsobem do
češtiny (tj. downloading - probíhá stahování, connecting
> to * -
připojování k *, creating images - vytváření obrázků).

Poté
http://interval.cz/clanky/hrichy-pro-sileneho-korektora-piseme-nejen-v-cestine-ale-take-cesky/
> (odstavec Popularita slovesných substantiv), kde zkušený korektor
> upozorňuje na nevhodnost použití slovesných podstatných jmen v českém
> jazyce.

Chci se proto s vámi poradit, jak situaci řešíte vy a zda je
> vhodnější
„personifikovat” počítač (čili Stahuji, Připojuji se,
> Vytvářím obrázky)
a nebo používat nějakou jiný způsob překladu.

> nakonec by mě zajímalo, jak se perete s trpným rodem (také
odkazovaném článku).

Děkuji a přeji hezký