Re: gnome-system-tools - zadost o pomoc

Lucas Lommer píše v Po 25. 02. 2008 v 18:20 +0100:

> Tyka se to jednak bezdratovych veci, nemam bezdrat, tak ani nevim
> kontext hlasky (napr. WPA personal) a pak sluzeb (services), spoustu

Díval jsem se na to "WPA Personal" (čili WPA-PSK alias Pre-Shared Key),
IMHO je to technický termín a nemá zatím smysl to překládat. Jediná
výjimka je M$, jejich překladatelé razí výraz "WPA-osobní".

Cituji[1]:

Existují dva typy ověření protokolem WPA: WPA a WPA2. Protokol WPA
pracuje se všemi adaptéry bezdrátové sítě, ale nemusí pracovat se
staršími směrovači nebo přístupovými body. Protokol WPA2 poskytuje větší
zabezpečení než protokol WPA, ale nepracuje s některými staršími
síťovými adaptéry. Protokol WPA je vytvořen k použití se serverem pro
ověřování 802.1X, který jednotlivým uživatelům distribuuje různé klíče.
To se označuje jako WPA-podnikové nebo WPA2-podnikové. Může se také
používat v režimu PSK (pre-shared key), ve kterém je jednotlivým
uživatelům přiděleno stejné přístupové heslo. To se označuje jako
WPA-osobní nebo WPA2-osobní.

Vzhledem k penetraci trhu si na tuto terminologii možná čeští uživatelé
zvyknou. Já osobně bych preferoval výrazy "podnikový režim WPA" a
"osobní režim WPA".

VK

-----
[1]