Re: Re: Rozeberte si aplikace!

Viz v textu

Kamil P?ral píše v Tue, 12 Feb 2008 11:14:58 +0100:

> M?m zku?enosti, ?e tam pou??vaj? "bal?kovac? syst?m" conary, kterej je
> (alespo? ve virtu?ln? ma?in?) tak neskute?n? pomalej, ?e si ?lov?k m?lem
> ?kube vlasy. Aktualizace syst?mu - p?l hodiny na??t?n? seznamu zm?n, p?l
> hodiny aktualizace (?as stahov?n? dat zanedbatelnej).

Nejen ve virtualni masine :) Sestaveni updatu je neskutecne pomaly, ono
i to stahovani mi nekdy prijde liny :) a conary obcas blbne, hlavne kdyz
updatuje samo sebe a musi se restartovat. Ale jinak sprava pres nej v
zakladu jednoducha a kdo neni linej jako ja, muze si nastudovat i
pokrocily funkce, jako jemny hrani si s verzema programu a ruzny jiny
prapodivny moznosti. Celkem mi sprava baliku prijde docela pouzitelna a
hlavne, zadny bolavy updaty na novou verzi jako treba s Ubuntu, proste
se toho jenom zaktualizuje vic a pak idealne restart pro novy jadro.
Nebo naopak, lze ze stable udelat developer kit behem jednoho updatu a
pak ze vratit zase zpet na stable (viz nize).

> Podle popisu jsem m?l pocit, ?e to stahuje v?dy aktu?ln? verzi z CSV a
> tu builduje na m?st?, nebo tak n?co. Nen? tomu tak, pokud se nem?l?m,
> tak to vyu??v? n?jakou repository, z?ejm? tuto
> http://www.rpath.org/rbuilder/repos/foresight/browse
> kde se builduje sice ?asto, ale nen? to ?pln? HEAD. T?eba totem tam
> vid?m z 3. ?nora, ale istanbul (kter? jsem p?ekl?dal) je tam z 6. srpna
> 2007. V?t?ina t?ch gnome v?c? je tam ale z?ejm? ur?it? nov?j??, ne? v
> b??n?ch distribuc?ch, tak?e se daj? p?eklady l?pe vyzkou?et. Na tyhle
> v?ci to je dobr?.
No asi nejvetsi problem je, ze Foresight je mlada a ne zrovna masova
distribuce a lidi okolo to nestihaji, je to videt i na reseni chyb ve
stable.

> Tak?e k n??emu to bude, ale z?ejm? jsem zat?m spoustu v?c? nepochopil,
> nebo to prost? m? k ide?lu daleko. Instalace softwaru u m? extr?mn?
> pomal?. A taky bych nem?l zapomenout zm?nit, ?e zat?m po ka?d?m updatu
> syst?mu se n?co rozbilo, v?t?inou gdm nebo pam moduly, n?co takov?ho.
> Prost? rozporupln? :)
Tak za rok-dva bude foresight pripraven daleko lip, je tam hromada
nedodelku a ruznych problemu, ale stable se pouzivat da (pokud pouzivate
standardni aplikace z Gnome a nemate zvlastni pozadavky).
Co se tyce rozbijeni, conary umoznuje celkem proste (umim to i ja :))
vratit system zpet pred (?libovolnou) aktualizaci, takze pokud neco
nejde, da se vratit do stavu, kdy to slo (ale nevim, jak moc velky
limity to ma).
Art.Gnome.org team - http://art.gnome.org