[orca-list] please help to correct and answer my questions so not everything is wrong. t.x vinux etc on usb.

hello all!
I do not know if this list is so good to me this thing. but after fiddling with the download for linux file, which is for usb vinux the named CD to usb.bat. I follow the instructions and press sifran second o then says the os.iso found! but since I can not make progress. but when I press 1 it goes. o then I can select files. how much should be. but I'll dare to try with my Ubuntu 9.10 disc for later legge vinuxen of the stick or? To gjärna have vinux on usb and do not know if I have to fiddle too much is not today it has with my problems do I have ADHD too. it is good to know. so if I ever get angry or teeth, or nag, you know. it is good to know. for I have been poorly met from lists that are Swedish and I have lived with in / Bardia from snowy Sweden. I am using windows xp here with JAWS 9 and alva bc 640 Infovox and eloqvense and old orpheus .. chub Dolphin ----------------- Use google translator for my English sometimes is difficult. I am 16 years so you know a little about me I see a little bit. colors light the dark outline. laser must have a point to read the black but do not like it. I'm interested in audio editing. I get audacity in vinux so it will also be a +!

hej alla !
jag vet inte om denna lista är så bra till just denna sak. men efter att pillat med att hämta t linuxfilen som är för usb vinux den som heter cd to usb.bat. jag följer instruktionerna och trycker på sifran 2. o då säger the os.iso found! men sedan går inte jag att komma vidare . men när jag trycker 1 så går det . o då kan jag välja filer . hur stor ska vara . men ska jag våga pröva med min ubuntu 9.10 skiva för sen legga vinuxen på pinnen eller ? vill gjärna ha vinux på usb och orkar inte om jag måste pilla för mycket inte idag det har med mina problem att göra jag har adhd också . det är bra att veta . så om jag någon gång blir arg eller tänder till eller tjatar så vet ni . det är bra att veta. för jag har blivit dåligt mött från listorna som är svenska som jag har varigt med i / Bardia från snöigt sverige . jag använder windows xp här med jaws 9 och alva bc 640 infovox och eloqvense samt gammla orpheus .. fårn dolphine ----------------- använder google översättaren för ibland min engelska blir svår . jag är 16 år så ni vet lite om mig jag ser lite grann . färger ljus mörker konturer . läser mäst punkt kan läsa svart men tycker inte om det. jag är intresserad av ljudredigering med. så får jag audacity i vinux så blir det även ett +!