[guadec-local] Fwd: Studiecirkelinformation

-------- Forwarded Message --------
Subject: Studiecirkelinformation
Date: Mon, 23 Mar 2015 17:25:28 +0000
From: Ulf Skogsen <ulf skogsen studieframjandet se>
To: andreas andreasn se <andreas andreasn se>

Ämne: Studiecirkelinformation

Hej!

Hoppas att min e-post med bifogade dokument inte blir för omständlig att läsa.

Kostnadsreduceringen/studiecirkelbidraget är 25 kr per studietimma för hela gruppen

(Vid annan folkbildning är det 15 kr per studietimma).

Du får av mig en applikation när jag erhållit kontakt uppgifter på cirkelledare inklusive personnummer.

Cirkelledaren startar studiecirkeln genom att klicka på applikationen Klicka här för att gå till applikationen.

Arr via webben och hur man sköter närvarorapporteringen.

Cirkelledare får en egen inloggning t.ex.(obs detta är ett exempel):

Användarnamn: Ditt personnummer i format 19891227-6631 alternativt överenskommet användarnamn

Lösenord: 167901d. Du registrerar studiecirkeln/larna, deltagare och skriver in studieplanen/arbetsplanen.

Det du behöver veta vid registreringen och som du också skall fylla  i är:

Kontor: Kultursektionen

Arransvarig: Ulf Skogsén

Samverkanspart: din förening alternativt om det inte finns någon förening fyller du i ”ingen förening”.

Arrangemangets namn: Det väljer du själv - lämpligt att välja det kursen handlar om

Välj målgrupp: Här väljer du den grupp som kursen är riktad mot. I ert fall är det ingen särskild grupp så då väljer du ”ej målgrupp enl.

Beskriv som ovan nämnts vad arrangemanget innehåller: Arbetsplan innehållande syfte, mål, upplägg och ev. material/program ni använder er av.

Välj material: detta kan du utesluta.

Jag bifogar dokument med mer info om hur man gör.

Om du inte vill genomföra studiecirkel via webben kan du göra det på ett alternativt sätt. Jag bifogar info i dokumentet Studiecirkelinformation på alternativt vis

Vi vill ha kvitton från dig alternativt att vi använder den faktura för hyra av lokal(om du hyrt lokal av oss) för att du skall kunna få ut cirkelbidraget från oss.

Kostnader som du kan använda vårt stöd till är t.ex. lokalkostnader, studiematerial, andra materialkostnader men vi ger inget stöd för kostnader för mat, dryck eller resa.

Med vänliga hälsningar

Ulf Skogsén

Studiefrämjandet

Mobil 0733192585