[guadec-local] =?iso-8859-9?q?Toplant=FD_haz=FDrl=FDk_raporu?=

Merhabalar arkadaşlar.

Bu maili toplantı hazırlıklarının başından beri ufacık bir çalışma içinde bulunmamış - listeye üye olduğu halde listedeki mailleri okumamış ya da önemsememiş - GNOME Türkiye grubunun içinde bulunupta sadece çeviri yapmakla yetinmiş - toplantı hazırlıklarının sonuna gelindiği şu dönemde hala daha toplantıdan bi haber olan, ne için yapıldığı veya nasıl bir toplantı olacağı konusunda kafa karışıklığı olan - ve şu zamana kadar varlıklarından bihaber kalıpta, listeye dalga geçer gibi mail atan arkadaşlar için yazıyorum...

Müsadenizle belirteyim ki bu maili çok daha önceden yazmam gerekiyordu elbette. Fakat o kadar yoğun bir çalışma döneminin içindeyiz ki böyle bir maile ancak fırsat bulabildim.

Öncelikle toplantı hazırlıklarının nereden nereye geldiği konusunda kısa bir açıklama yazayım;

Toplantı alanımız Bahçeşehir Üniversitesi olarak belirlendi. Zor bir protokol çalışmasından sonra toplantı için kullanacağımız salonlar tutuldu. Bu salonların ve üniversite içerisinde diğer kullanılacak alanların eksiklikleri ve imkanları belilendi. Toplantı sponsorlarıyla gerekli yazışmalar yapıldı. http://www.guadec.org internet sitesi tamamlandı.Yeni sponsorlar Gnome Foundation'a biz tarafından kazandırıldı. Toplantı süresince yapılacak etkinlikler belirlendi. Belirlenen bu etkinliklerin (*Not 1*) **yeri için yoğun ve hummalı bir araştırma içerisine girildi. Etkinlik alanları belirlendi, bu alanların eksiklikleri ve imkanları belirlendi. Geçen ay yapılacak ana etkinlikler için gerekli protokoller tamamlandı. Etkinliklerde sunulacak içecek ve yiyecek alımları tamamlandı. Toplantıya kayıtlı katılımcılara verilecek eşantiyonlar *(Çanta, T-Shirt vs.) *belirlendi ve bunları hazırlayabilecek firmalar araştırıldı ve protokolleri tamamlandı. Toplantıya yurt dışından gelecek misafirlerimizin kalabileceği oteller (*Not 2*) yoğun bir şekilde araştırıldı; bu otellerle gerekli indirimler yaptırılarak protokolleri tamamlandı. Toplantıya yurt dışından gelecek katılımcılar için gerekli "vize davet mektupları" gönderildi. Yurt dışından bizim sponsorluğumuzda gelecek ve bizim sponsorluğumuzda konaklamaları olacak katılımcılar belirlendi. Toplantının kamu kurumlarına duyuruları "Toplantı Davetiyesi" aracılığı ile yapıldı. Sponsor firmaların toplantı süresince dağıtacağı eşantiyonlar, tanıtım broşürleri, dağıtım firmalarının vereceği cd'ler kargo ile alınmaya başlandı ve stoklandı. Katılımcıların kendilerinin belirlediği etkinlikler (*FreeFa Futbol Turnuvası, Bowling Turnuvası vs.*) için yerler belirlendi ve gerekli protokolleri tamamlandı. Toplantı için yardımcı olacak gönüllü duyurusu yapıldı. Bahçeşehir Üniversitesi'nde bu gönüllü olarak çalışacak arkadaşlara Guadec tanıtım toplantısı yapıldı. Ve şu an aklıma gelmeyen bir çok ayrıntı...

Bu toplantı boyunca herkesin ismini duymasını istediğim birisi var. Bahçeşehir Üniversitesi öğrencisi Ali Şükrü GÖKSU. Şu ana kadar İstanbul'daki elimiz ayağımız gibiydi.

Ben şahsen GNOME Türkiye ekibine küskün değilim. Sadece kırgınım. Hepimizin işi gücü, bu toplantının haricinde sorumlulukları var. Hepimizin diyorum çünki ne kadar haberdarsınız bilmem Nerd Yazılım adında bir firmayı devam ettiriyoruz Ankara'da. Ve biz neredeyse 8 aydır bu toplantının haricinde herhangi birşeyle uğraşamadık. Sizcede acı verici değil mi? Bunlardan gocunmadık çünki firma olarak bir organizasyon nasıl yapılır çok iyi öğrendik. İyi bir deneyim oldu ve elimizin akıyla tamamlayacağız.

Hepimiz bir aksilik olmazsa toplantıda bulunacağız. Ve orada göreceğiz ki hepimiz için gurur verici bir organizasyon olacak. Herşeyin sonunda şunu söylemek istiyorum. Bir temsil vardır ya hani; "Gölge etme başka ihsan istemem!" diye... Lütfen ana listeye organizasyonun yapılması ile alakalı herhangi bir mail atmayın. Keza cevabını oradan veriyorlar bu maillerin... Fakat biz kimseye bu işin altından 2-3 kişi kalktık demedik. Bu işi GNOME Türkiye yaptı olarak gösterdik... Bu tip mailler birbirimizden ne kadar habersiz olduğumuzu aleni hale getiriyor...

Güzel bir toplantı geçirmek ve Guadec 2008'de görüşmek üzere.

Sevgi ve saygılarımla.

*Not 1: *
Rıddım Bar 'da Hoşgeldin Partisi
Bahçeşehir Üniversitesi' nde Açılış Kokteyli
Ghetto Bar'da Google Partisi
Lüfer 66 Teknesinde Boğaz Partisi
*Not 2:*
Golden Horn Otel Sultanahmet