[guadec-local] Re: Wifi Guadec

Holes, ahir era fora i per això no vaig poder respondre.

Salutacions a tots i moltes gràcies per la col·laboració en això de
tenir la xarxa WiFi en forma, un aspecte clau de la GUADEC.

Ara vindré amb algunes respostes quadriculades, i no perquè jo sigui
quadriculat sino perquè la GUADEC implica molts fils i com no sigui
quadriculant ens despentinen ràpid.

El primer de tot és que aquest és un tema propi de la llista
guadec-local - http://mail.gnome.org/mailman/listinfo/guadec-local . La
transparència i compartició d'informació és esencial per a evitar
descoordinacions, i obrint un fil privat es comença a embolicar la
troca. Per aquest motiu ja incloc la llista al CC.

Per exemple, la trobada del dia 8 s'està organitzant allà, per la qual
cosa tots els comentaris que heu fet sobre possibles hores i llocs són
molt rellevants, allà.

A tot això jo no sé encara si hi podré ser, però de moment prefereixo
pensar que no, i si al final puc ja m'hi presentaré. El tema és que sóc
a Alemanya aquells dies... però d'altra banda és una trobada que no
hauria de perdre'm. Veurem.

En tot cas, el nostre contacte per a temes WiFi és en Gil Forcada  ;)  i
el "client" més exigent és l'Andy Wingo, encarregat del video streaming.

Dit això, sobre les teves preguntes:

On Wed, 2006-03-29 at 11:06 +0200, Ramon Navarro Bosch wrote:
> Hola a tots,
>
> En David Raya és el cap del centre de càlcul de UPC Vilanova, en Gil
> Forcada és de guifi.net i el que tirarà endavant el suport wifi a la
> Guadec i en Quim Gil és el coordinador de la Guadec general. Tal com va
> dir a la llista de guadec-local en Carles Carrillo el contacte UPC és el
> Valenti Guasch. Al és del grup garraf wireless.
>
> Us poso a tots en contacte per que hi han varies preguntes que han
> sortit de parlar amb en David.
>
> * Hi han diners per al muntatge de l'infraestructura wifi ?

És al revés. La infraestructura wifi ha de funcionar. Punto. Si amb el
que hi ha a la UPC no hi ha prou haurem de fer una estimació del que
falta i veure com ho cobrim. L'estratègia idea és que els tècnics feu la
valoració i llavors ja m'aclariré jo amb la Núria i en Carles sobre qui
assumeix què.

> * La xarxa a usar per la conexió a internet és la de la UPC ?

Que jo sàpiga sí. Però de nou, del que es tracta és de definir els
requeriments de la xarxa de la GUADEC i llavors veure si poden ser
coberts per la xarxa de la UPC o si calen reforços.

> * Hi ha d'haver usuaris o accés lliure ?

Molt millor accés lliure. El risc que algú de fora se n'aprofitin és per
a nosaltres molt més "econòmic" que el risc de que la gent es liï amb
contrasenyes, etc. Ja apareixeran múltiples imprevistos durant la
setmana d'0actes de la GUADEC, per la qual cosa hem de minimitzar el
risc de marrons en tots els temes que ens puguem estalviar.

> * Caldria buscar un dia en que poguessim quedar i planificar bé el tema
> veient els diferents espais. Si la trobada del dia 8 tira endavant
> potser seria una bona idea.

Perfecte. Com deia, coordineu-vos amb els organitzadors de la trobada
(Toni Hermoso i Danigo Ludovic) per a trobar l'hora i lloc adients.

> PD: Em sap greu l'spam Quim però algunes son preguntes claus :-).

No és spam, i respondre o canalitzar preguntes és la meva principal
tasca aquí. :)

--
Quim Gil /// http://desdeamericaconamor.org | http://guadec.org