Re: [GNOME-TR] Yeni Üyelik

4 Eylül 2016 19:57 tarihinde Çağatay Yiğit Şahin <cyigitsahin outlook com> yazdı:
Merhaba,

Adım Çağatay Yiğit Şahin. Yaklaşık 2 senedir GNOME kullanıyorum ve Türkçe çeviriye katkıda bulunmak isterim.

Merhaba Çağatay bey,

Aramıza hoş geldiniz.

GNOME Türkiye sayfasında paket seçimi konusunda listeye başvurulması tavsiye edilmiş, öncelikli olarak gördüğünüz paketler hangileri?

Şu anda "GNOME 3.22 (development)" dalında dizge donması sürecindeyiz ve öncelikle buradaki paketleri çeviriyoruz. Burada "Core" ve "Core Libraries" başlıkları altındaki paketler başta olmak üzere istediğiniz paketi üzerinize alarak güncelleyebilir ve işiniz bittiğinde aynı yerden sisteme yükleyebilirsiniz.

Eğer ilk çeviri denemeniz olacaksa, çevrilmemiş dizge sayısı daha az olan küçük paketleri tercih edebilirsiniz.

Bir de çeviri grubunun çeviriler içerisinde devamlılık adına tuttuğu bir terim karşılık listesi var mı, nereden erişebilirim? E-posta listesi kayıt sayfasında sozluk.gnome.org.tr'ye bir bağlantı var ama sayfa hata veriyor, önceki iletilerden anladığım kadarıyla da kullanımı pek yok.

sozluk.gnome.org.tr uzun süredir yok; çalışır halini gördüysem de hatırlamıyorum.

Çevirilerde en büyük yardımcınız daha önce yapılmış çevirilerdir; bu yüzden eski çevirileri[0] kullanarak bir çeviri belleği oluşturmanız çok önemli. Çeviri belleğinde bulamadığınız ve tereddüt ettiğiniz durumlarda GNU-TR Sözcük Dağarcığından[1] da yararlanabilirsiniz. Ayrıca her zaman listeye bir e-posta göndererek yardım isteyebilirsiniz. Katkılarınız için şimdiden teşekkürler.

Görüşmek üzere,
Çağatay Yiğit Şahin

İyi çalışmalar,
Muhammet Kara