Re: [GNOME-TR] merhaba

2009/2/20 Sinan Dalgıç <dalgicsinan gmail com>:
> Merhaba
> Ben de gönüllü olarak çeviri yapmak istiyorum ve bunu ilk kez yapacağım.Şu
> an Ubuntu 8.10 Gnome 2.24.1 kullanıyorum.Almak istediğim paket Ubuntu 2.24
> Deskbar Applet
>
> Neler yapmam gerektiğini açıklarsınız memnun olurum.
>
> İyi günler
>
> Hasan Sinan Dalgıç

Merhaba,

Çeviri yapmak için öncelikle GNOME Türkiye sitesindeki çeviri nasıl
yapılır ve çeviri araçları belgelerine göz atmanızda fayda var. Yakın
bir zaman içinde GNOME Çeviri Projesi kullanmış olduğu Damned Lies
uygulamasını vertimus ile entegre ederek yeni bir akış şekli sunmaya
başladı. http://l10n.gnome.org/languages/tr/gnome-2-26/ui/ adresinden
paketleri ve çeviri durumlarını görmeniz mümkün. Yeni sistemde
paketler çeviri için rezerve edilebiliyor ve gözden geçirildikten
sonra commit edilebiliyor. Zaten birçok yönden benzer şekilde
uygulanan bir sistemi daha merkezi bir hale getirmeyi sağlıyor. Bu
sistem sadece bir takip sistemi olarak çalışıyor, yüklediğiniz
çevirileri otomatik olarak commit etmiyor. Yine yaptığınız çevirileri
gözden geçirecek ve commit edecek (reviewer, committer gibi) rollere
ihtiyaç var. Daha fazlabilgi için
http://gnome.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=57
adresine bakabilirsiniz. Bu yazıya gün içinde ufak bir iki ekleme
olabilir.

Bir çeviriye başlamak için en iyi yol almak istediğiniz çeviriyi
listeye bildirmek diye düşünüyorum. Bu hem koordinasyonu sağlamak hem
de listeye merhaba demek için güzel bir yol. Eğer istediğiniz paket
boştaysa çeviriye başlayabilirsiniz. Çeviriye başladıktan sonra Damned
Lies üzerinden "Reserve for Translation"
yaparak paketi üstünüze alırsanız sayfada aldığınız paket sizin
tarafınızdan çeviriliyor olarak görünecek ve başkaları tarafından
alınmaya çalışılmayacaktır.

Damned Lies'a bakınca Deskbar Applet çeviri için rezerve edilmiş
görünüyor. Başka bir paket deneyebilirsiniz. Çeviri konusunda yardımcı
belge ya da yardım isterseniz listeye yazabilirsiniz. Hoşgeldiniz. :)