Re: [GNOME-TR] GNOME 2.18 ve GUADEC 2008

On Thu, 2007-03-29 at 23:09 +0300, Umit Bozkir wrote:
> Merhaba,
>
> On Mon, 26 Mar 2007, Baris Cicek wrote:
>
>   --- kesildi ---

>   Bugun ITU Matematik ve Bilgisayar Kulubu'nden (MBK) arkadaslarla ayakustu
> konusma firsati buldum ve bu organizasyona ev sahipligi yapabilecegimizi
> soylediler.

>   Tamam.

>   - ITU SDKM [1] bu is icin son derece uygun.
Sitesini inceledim. GUADEC ihtiyaclarina cevap verebilecegi kesin. Ancak
burayi 5 gun boyunca kapatmamiz gerekecek. Bunun maliyeti ne olur / ITU
sponsor olabilir mi bu konulari konusmamiz gerekiyor. Temmuz ayi
icerisinde bir hafta (muhtemelen ilk haftasi ya da ikinci haftasi icin)
bu gorusmeyi yapabilirsek, SDKM sundugu imkanlar bakiminda yeterli
saniyorum.

Acikcasi cuzi bir miktar isterlerse (isletme maaliyet acisinda, temizlik
vs.) karsilanabilir ancak, ticari bir kongre hesabinda bir maliyet
cikartmalari olasiliginda bunu karsilayabilecegimizi sanmiyorum. Ama ITU
desteklerim, bes bin, alti bin dolar civarinda bir para yeter, caniniz
sagolsun derse daha ne olsun. :)

Sitede belirtilmemis bir nokta da Internet baglantisi. Saniyorum vardir,
ancak mevcut baglantiyi kontrol etmemiz ve guclendirmemiz gerekebilir.
Her sey (mekan, yemekler vs.) mukemmel olsa bile kotu bir Internet
baglantisi yuzunden 'berbat' bir GUADEC gecirdiklerini
soyleyebileceklerinden eminim. :)

SDKM ile ilgili detayli bir rapor cikartabilirsek iyi olur.

SDKM yaninda, ora olmazsa burasi diyebilecegimiz baska bir mekan da
ayarlayarak kotu durum senaryosu hazirlamakta fayda var. Ama SDKM icin
+1 diyebilirim.
>   - Ulasim icin servisler ayarlanabilir, Buyuksehir Belediyesi'nin
>     imkanlari kullanilabilir.
ITU zaten ulasim konusunda cok sorunlu bir kampus degil bildigim
kadariyla. Ancak o hafta icin ek sefer koydurabiliriz saniyorum.
>   - Konaklama icinse Taksim civarindaki otellerle konusabilirmisiz
>     (Konaklama yeri ayarlama konusunda arkadaslar benden daha tecrubeli).
Konaklama icin:
1) En ucuz konaklama opsiyonlarini sorgulamamiz lazim. Mesela ITU
Yurtlari. Saniyorum Temmuz ayi yaz okulu donemi oldugu icin bu problemli
olabilir. Ancak gene de ucuz olmali. Malesef Istanbul bu yonden Avrupa
kentlerinden bile pahali. Sponsor olunan katilimcilarin konaklama
giderlerini biz karsilayacagimiz icin ucuz alternatifleri bulmamiz
gerekiyor.
2) Sponsor firmalarin (Nokia / HP/ Red Hat vs.) elemanlarinin
kalabilecekleri yer opsiyonlarini cikartmamiz gerekiyor. Bir otelle
toplu rezervasyon icin yapacaklari indirimler gibi secenekler
secilebilme sansimizi arttiracaktir. Ancak insanlari toplu halde tutma
yonundeki her sey cok daha iyi. Sonucta gun sonunda saat 5-6 gibi
konferans bittiginde insanlarin hala sohbet edebilecekleri bir ortamin
olmasi lazim.

>   - ITU-MBK ve GNOME-Turkiye gonulluleriyle bu is ayarlanir sanirim.
ITU'de yapacaksak en buyuk yardimcilarimizdan birisinin ITU-MBK olmasi
gerekiyor zaten. :)

>   Ben varim.:)
Yakin bir tarihde umuyorum ki viki sayfamizda bu konu basliginda bir
belge olusturup orada raporlamaya baslayabiliriz.

>   Tabi arkadaslarin da sorulari oldu:
>
>   - Kac yabanci konuk gelir?
2006'da 450 kayitli konuk vardi. Kaba bir tahminle bu sene 500, seneye
de 550 kisi olacagini dusunuyorum. Ortalama 500 kisi uzerinden
degerlendirmemiz lazim.
>   - Ne kadarlik bir butce olur (Ozellikle konaklama icin konusulacak
>     otelleri secmek icin)
Toplam saniyorum $150.000 kadar bir butce olacaktir, bu tabi sponsorlara
da bagli, ancak ne kadar ekonomik olursa o kadar iyi. Bunu son kurusuna
kadar harcamak zorunda degiliz. :)

Konaklama giderlerinin hepsini tabi ki biz karsilamayacagiz. Ancak
konusmacilar gibi sponsor olunan katilimcilar icin kacinilmaz olan
masraflar var. Bunlar icin yaklasik $30.000 gibi bir butce ayirabiliriz.
(Bu yuksek bir rakam gibi gorunebilir ancak bunun icinde ulasim
giderleri, yemek vs. gibi seylerin de olmasi lazim). Dahasi GUADEC icin,
tanitim malzemeleri vs. icin ne kadar cok paramiz kalirsa o kadar iyi
olur.

THY ile goruserek sponsor olmasini da isteyebiliriz. Bu sayede indirimli
bilet temin edebiliriz. Daha once benzer organizasyonlarda sponsor
olduklarini gormustum.

Bu biraz bize bagli bir sey, diger maliyetleri kisarsak sponsor olunacak
kisi sayisini arttirabilir, baska turlu gelemeyecek olan kisilerin de
GUADEC'e gelmesini saglayabiliriz. Ancak diger maliyetleri de hesaba
katmamiz gerekiyor. Simdilik aslinda bununla cok da fazla vakit
harcamamak, onumuzdeki secenekleri bir cikartmamiz gerekiyor.

Kesin olan bir sey var;
1) Organizasyonun gonulluler tarafindan yurutulmesi gerekiyor, yani bir
ogranizasyon firmasi ile anlasamayiz, anlami kalmaz.
2) Maliyeti olabildigince asagiya cekmek icin sponsor arayisina girmemiz
gerekiyor, bu catering'den, konferans alanina kadar her sey icin
gecerli. Ne kadar cok sponsoru dahil edebilirsek o kadar iyi. Tabi ki
kimse simdiden 2008 icin soz veremez. Ancak en azindan yoklamamiz
lazim.