Re: [GNOME-TR] GNOME 2.18 ve GUADEC 2008

On Mon, 2007-03-26 at 02:39 +0300, Umit Bozkir wrote:
> Merhaba,
>
> On Fri, 23 Mar 2007, Baris Cicek wrote:
>
> ------- kesildi -------

>   Universiteler de GNOME Sohbetleri yapmak cok iyi bir fikir. Ayrintilardan
> haberdar olmak isterim.

>   Yapabilirsek cok guzel olur ki bu listede bu isi beraberce
> yapabilecegimiz insanlar mevcut. Ayrica gonullu olmak isteyenleri organize
> edebilirsek dort dortluk bir etkinlik cikaririz.
Yapabilmek tamamen bizim iyi bir sekilde hazirlik yaparak GNOME Vakfi'na
bunu sunabilmemize bagli. Olimpiyat secmeleri gibi dusunebiliriz bunu,
bu sene olasi rakibimiz Lyon, Fransa olacaktir. Ancak artilarimiz var:
1) Istanbul
2) Fransa'ya cok daha ucuza guzel etkinlikler yapabilme olanagimiz
3) Asya'daki katilimcilarin daha rahat gelebilme olanaklari. Simdiye
kadar Asya'ya bu kadar yakin hicbir kent GUADEC'i agirlamadi.
4) Bogaz, Raki - Balik ve gene Istanbul
5) Damarlarimizdaki asil kan! :)

Acikcasi ozellikle Istanbul'a olan bu yogun ilgi sebebiyle sayet altyapi
imkanlarini Mayis ayina kadar kararlastirabilirsek (Konferansin
yapilacagi yer, kalma sorunu, ulasim sorunu, ekibimiz) 2008'i almamak
icin hicbir neden goremiyorum.

>   Mevcut tecrubelerden yararlanabiliriz. LKD'nin Mayis ayi icindeki
> senligi, Bilgi Universitesi'nde duzenlenen Open/Free Days etkinligi
> faydalanilmasi gereken tecrubelere sahip.
Zaten daha once de belirttigim gibi sadece GNOME Gonullulerinin degil
Ozgur Yazilim ile ilgilenen her toplulugun destegini arkamiza almamiz
gerekiyor. Sonucta bu isten alnimizin akiyla cikarsak, bu ileride
yapilan diger uluslararasi konferanslar icin ciddi bir kapi olacaktir.

Bu konuda gecmis GUADEC'lerden de gelen bir cok tecrube mevcut.
Dogrusunu soylemek gerekirse sayet 2008 icin Istanbul secilirse, bu
konuda cok da yalniz olmayacagiz. GNOME Board'u bu konuda bize bir cok
acidan yardimci olabilir. Yerel sorunlarla pek tabi bizim basetmemiz
gerekiyor. Onumuzde zaten hazirlanmak icin bir sene gibi bir sure
olacak. Bu sure icerisinde Tanitim, Organizasyon ve On hazirliklar
konusunda yeterli ugrasi gosterebiliriz.

>   O zaman gerekli on calismalari, toplanti tarihlerini liste uzerinden
> yavas yavas kesinlestirmeye calisalim. Destek verebilecegini dusundugumuz
> kisi, kurum ve kuruluslarla gerekirse yuz yuze goruselim.
Listede bu konuda calisabilecek, ozellikle Istanbul'daki arkadaslar one
cikarsa ben de bir an once bu konuda calismaya baslamamiz gerekiyor diye
dusunuyorum.

Oncelikli olarak cevaplamamiz gereken sorular:
1) Etkinlik nerede olacak?
2) Etkinlik boyunca ulasim, kalacak yer gibi sorunlari nasil ucuza ve
iyi bir sekilde halledebiliriz.
3) GNOME Board'unu etkileyecek neler koyabiliriz. Dansozlu bir aksam
yemeginden ote :) olasi gezi programlari, ya da Ana konusmalar icin
etkileyici bir mekan gibi (500 kisiyi alabilecek bir tarihi mekan
mesela)
4) Istanbul'u buyuleyici bir sekilde sunmamiz da gerekiyor.
5) Ayrica bu konuda Istanbul Belediyesi, ya da Istanbul Valiligi ile de
temasa gecip bize destek olma seceneklerini de sorgulamamiz lazim.

Yapilmasi gerekenler az degil. Bu acidan vakit ayirabilecek arkadaslarin
ben varim demesi gerekiyor.