Re: [GNOME-TR] =?utf-8?b?R05PTUUgMi4xNiDDh8Sxa3TEsQ==?=

On Fri, 8 Sep 2006, Baris Cicek wrote:

> Boyle bir calisma grubunun varligindan da bizim (ya da en azindan benim)
> haberim yoktu. Ancak YK'ya bu istegi iletmenin de en makul yol oldugu da
> kesin. Derneklerin YK karari olmadan hicbir faaliyet yurutemedigini
> bildigim icin istegimizi YK'ya ilettim. Esasinda gnome-turk listesinde
> de defalarca CEBIT icin stand yeri aradigimizi da belirtmistim, bu
> amacla LKD'ye e-posta gonderdigimi ve cevap bekledigimi vs.. Listeye
> daha onceden uye olduysaniz bu mektuplari gormus olmaniz lazimdi, belki
> gozunuzden kacmistir.

 Oncelikle calisma gruplariyla ilgili bir konuyu dogrudan YK'ya iletmenin
en makul yol olmasinin _kesin_ olmadigi uzerinde anlassak? :) Cunku Dernek
YK'si ilke olarak Cebit'e katilma karari alip bunu bize ilettikten sonraki
sureci biz belirleriz. Tabiki buradan burokrasinin acimasiz carklarinin
sonuna kadar isletildigi anlami cikmamali (Pek cok isi YK ile beraber
yapiyoruz). Kisaca dernek Cebit'e katilalim der, biz katiliriz ama su ve ya
bu grupla is yapin, ortaklasin demez (Dernek ilkelerine aykiri bir sey olmadigi
surece o kadarina karismaz).
Ornegin EnderUNIX grubunun kitaplarinin tanitim amacli LKD standinda
oldugunu pek cok Dernek-YK uyesi bile bilmiyor olabilir (Bu gibi
seyleri buyuk ihtimalle donem sonunda yazacagimiz raporlardan ogreneceklerdir).

> Istedigimiz sey (gene posta listesi arsivlerini arayamadigim icin direk
> referans gosteremiyorum) CEBIT'te LKD standinda GNOME Turkiye'ye ait bir
> alanimizin olmasiydi. Burada GNOME'a ozel tanitim yapma firsatini
> arastiriyorduk.

 Aslinda bu ve benzeri calismalara yillardan beri kafa yormaya
calisiyorum. EnderUNIX'e destek de boyle bir cabanin urunu diyebiliriz.
Ancak her ne kadar boyle dusunsem de eldeki imkanlara gore hareket
etmek gerek. Bu sene LKD standinin alani 12m^2, buraya esyalarin,
bilgisayarlarin ve promosyon masalarinin yerlestirilmesiyle bu alan
oldukca daraliyor. Bu durumda baska yollara bas vurmak gerek (Sizin
bahsettiginiz turde promosyon malzemesi alinabilr, GNOME Turkiye'den LKD
standind durmak uzere gonulluler gelebilir). Bu sene icin vakit gecmis
olsa bile en kotu ihtimalle gelecek senenin hazirliklarina simdiden
baslayabiliriz. Aslinda fazla hayiflanmamak da lazim. Onumuzde (Kasim
ayinda sanirim) Compex var. Ancak unutmadan da belirtmek isterim ki CEBIT gibi
bir fuarda kiytirik bir cep telefonu hatti operatorunun bile salonu olduktan
sonra Turkiye'de Ozgur Yazilim, Acik kaynak kodla ilgilenen gruplar, kurumlar
olarak bir kac taneden daha fazla standimiz olmasi gerekir. Bu isin mali
kismini pek tartismak istemiyorum yeter ki gonulluler olarak isleri bir tek
paraya kalacak sekilde birakalim. Para bulunur. CEBIT'te yan yana ya da
karsi karsiya bir kac standin Ozgur/Acik Kaynak Kod Yazilimlar'a ait olmasi
en buyuk hayallerimden biri. Salon kapatma vs daha sonraki isler.:) Burada
CEBIT'le neredeyse ayni etkiyi birakabilecek Linux ve Ozgur Yazilim Senligi'ni
de unutmamak lazim. Bence senligin CEBIT'ten tek eksigi duyurularin zayif
kalmasidir. Bu sorunu da cozersek tanitim calismalari daha verimli olur
(Hem GNOME icin hem de diger yazilimlar icin).

> Bu CEBIT icin artik bizim yapabilecegimiz bir sey kalmadi malesef, ama
> siz orada kullanicilara GNOME'un guzelliklerinden, GNOME Turkiye'den
> bahsederseniz sevinirim. Ancak belki bundan sonraki etkinlikler icin
> Ozgur yazilim gruplarina (KDE Turkiye, Mozilla Turkiye, OO.o Turkiye,
> GNOME Turkiye vs.) bir bilgilendirme mektubu yollarsaniz emin olun stand
> malzemesi icin faydali seyler edinebilirsiniz. Sayet ben 300 tane Ubuntu
> CD'si gonderebilirdim. Ankara'da oldugum icin bunu ulastirmasi cok kolay
> gozukmuyor fakat gene de yetisebilirse bir seyler yapabiliriz.

 Dedigim gibi onumuzdeki Compex Fuari icin hazirlanalim o zaman.
Standimizi -fotograflardan dahi olsa- hic gordunuz mu bilmiyorum ama her
zaman icin bir bilgisayari GNOME, bir bilgisayari KDE seklinde ayarlamaya
calisiyoruz ve ziyaretcilerin mumkun oldugunca kullanmasina cabaliyoruz.
Stand-cg'ye miras kalmis bazi yazili ve yazisiz ilkeler dogrultusunda
mumkun mertebe dagitim savaslarina, masaustu mucadelelerine girmemeye
calisiyoruz.:) Ama Turkiye'de caba sarfeden her turlu Ozgur Yazilim, Acik
Kaynak Kod grubunu yeri geldigince anlatmaya calisiyoruz. Bunlarin icinde
GNOME Turkiye, KDE Turkiye her zaman icin var.

 Listeyi takip edip etmeme konusuna gelince ben bu listeye cok yeni uye
olmus biriyim ki zaten uye olmamla stand-cg'nin pek bir alakasi yok. Kendi
halinde bir Gnome kullanicisi olarak belki bir katkim olur, bir iki sey de
ben ceviririm niyetiyle bundan bir kac hafta once uye oldum. Kesin tarih
veremeyecegim ama gelen epostalar arasinda da CEBIT ve GNOME Turkiye
konulu eposta gozume carpmadi.

Umarim aciklayici olmusumdur. Son bir kac gundur tatli bir yorgunluk
icersindeyim. Sacmalamis da olabilirim. Gezegenlerden de okuyacaginiz gibi
Ozgur Yazilim ve Acik Kaynak Kod'a buyuk bir ilgi var. Durup dinlenme
firsatimiz tahmin edebileceginiz gibi yok. Bu yuzden ancak bu saatlerde
eposta yazabiliyoruz.

Iyi calismalar.