Re: [GNOME-TR] Toplanti

On Mon, 2006-01-16 at 23:50 +0200, GÃrkem Ãetin wrote:

> Merhaba
>
> Elbette. BarÄÅ (ÃiÃek) de toplantÄ sÄrasÄnda Ästanbul'da olacaksa,
> neden olmasÄn?
Ben katilmayi cok isterdim ancak su siralar bu pek mumkun gozukmuyor.
Asagida maddeler hakkinda goruslerimi de yazayim belki toplantida
konusulacaklara isit tutar.

> YavaÅ yavaÅ gÃndem oluÅturmaya baÅlayabiliriz. AklÄma hemen
> gelenler:
> - GeÃmiÅ dÃnemlerde yapÄlanlar
Yapmayi planladigimiz seyleri tamamiyle yapabildigimiz soylenemez. Ancak
bir cok is icin filizleri attik denebilir. En onemli islerimizden biri
olan ceviri calismalari icin KG calismalarina basladik, GNOME
belgelerinin cevirimine basladik, ceviri de %100 gibi bir orani
yakaladik.

Web sayfasi olusturduk. Bu sayede taze bilgi sunabilecegimiz bir imkan
ele gecirdik. Bunu hala cok verimli kullanamadigimizi dusunuyorum ancak
pek cok acidan iyi bir baslangic oldu.
> - GeleceÄe yÃnelik planlarÄmÄz ne olmalÄ?
Oncelikle katilimci sayisini arttirmaliyiz. Bunu yapmak icin gerekli
seyler icin kafa yormak gerektigini dusunuyorum. Ben bu konuda
universitelere yeterince ulasamadigimizi dusunuyorum. Keske her
bilgisayar kulubu olan universiteden bir temsilci olabilseydi.

Bunun disinda Linux ile alakali etkinliklerde daha fazla(!) yer
almaliyiz. Bunun icin bu sene belki de iyi bir firsat olabilir ancak
bunu gerceklestirmek icin katilimci sayimizi arttirmamiz gerekiyor
saniyorum. Is paylasimi yapmadan bu tip etkinliklere katilmak cok
zahmetli olur diye dusunuyorum benzer konudaki baska tecrubelerimden.
> - Yeni insanlarÄ nasÄl Ãekebiliriz?
Yukarida degindigim gibi, once universitelere yonelmeliyiz. Daha sonra
Linux ile alakali etkinliklerde yer alip, katilmanin, bir seyler
yapmanin yolunu anlatmaliyiz insanlara. Bilisim sektoru ile alakali
yayinlarla baglantiya gecip, GNOME ile alakali konulari haber yaptirmaya
ugrasabiliriz.
> - Pardus bizim iÃin bir fÄrsat olabilir mi?
Gardus olusturmadigimiz muddetce hayir. (Ya da Pardus kurulurken KDE
gibi esit secilir bir sekilde GNOME'un kurulmasini saglamadan, ancak bu
bizim elimizde olan bir sey mi bilemiyorum) Insanlarin kurduklarinda
karsilarina GNOME gelmesi en onemli artisi olabilir belki bu projenin.
Cunku GNOME ile tanistirmak istedigimiz insanlara, "Pardus yukleyin daha
sonra sunu sunu yaparak GNOME kullanabilirsiniz" demek pek kullanici
dostu olmayabilir. Eger GNOME'u tanitmak icin bir dagitim ise bu bence
Ubuntu ya da Fedora olmali. Debian basli basina bir derya oldugu icin
onu pek dagitimdan saymadim.

Ancak Pardus dolayli yonden bir firsat olabilir. Pardus Windows'tan
Linux'e gecisi saglayabildigi muddetce potansiyel GNOME kullanicilari da
cogalacaktir.

Fakat bence bizim dagitimlar ustu dusunmemiz gerekiyor. Bu Pardus olsa
bile. Pek tabi burasi bir topluluk, burada herkesin kendine gore
tercihleri var. Kimileri koyu Debian'ci, kimileri koyu Fedora'ci :).
Onemli olan bunlar arasindaki esgudumu saglayabilmek bence.
> - TÃrkÃeleÅtirme ÃalÄÅmalarÄnda son durum
100% :) 2.14 oncesi de ceviriden daha cok Kalite Guvence yapacagimizi
dusunuyorum. Bu sayede GNOME icinde bulunan eksik/hatali cevirileri
duzeltme imkani bulacagiz sanirim. GNOME 2.14 oncesi KG icin gerekli
robot programini da hayata gecirebilirsek cevirileri kontrol etmek daha
rahat olacak.

> - .....
>
> ve,
>
> - Bundan sonra seÃimle gÃrev yapÄyor olabilir miyiz?
Secim yonetici secmek icin birebir bir yontem. Fakat biz yonetici
secmelimiyiz? Otoriter bir karar alma mekanizmasina ihtiyacimiz var mi?
Simdiye kadar yaptigimiz isleri gonullu olarak goturduk. Yapilan isleri
toplulugun otokontrolunde gerceklestirmek bana daha dogru geliyor bana.
Fakat secim olayini tartismayi faydali goruyorum. Tereddutte oldugum tek
sey neyi kimler sececek.

Ancak bence kurumsallasma hareketlerini baslatabiliriz. Kurumsallasma
ileride Dernek olabilme yolunu da acabilir bize. Kurallari herkese esit
ve mantik sinirlari icinde uygularsak hem yeni katilimcilarin uyumunu
kolaylastirmis oluruz hem de kisilerin isleyiste pek bir rolu olmaz.