Re: [GNOME-TR] Pardus ve Gnome

Barış Metin yazmış:
Pazartesi 16 Ocak 2006 14:10 tarihinde, Firat KUCUK şunları yazmıştı:

Pardus ekibi ile böyle bir çalışmayı daha önce konuşmuştuk. Nedense bizden
de kaynaklanan iletişim eksikliği sebebi ile olay hep KDE, GNOME

[..]

Hayır, neden böyle düşündüğünüzü anlayamadım. Her zaman "paketleri yapın ve
Türkçe sorunları varsa çözün ve depoya ekleyelim" dedik. Ama yalnızca "Gnome
paketleri de yapılsın"da kalırsa söyledikleriniz, adım atmamız mümkün olmaz.

Talat Bey bir adım attı ve paketleri oluşturmaya başladığını söyledi. Bu çaba
burada destek görür ve gelişirse ne ala, paketleri test eder ve dağıtıma
ekleriz.

Bence Pardus daha büyük bir dağıtım olmayı hedefliyorsa, oyuna GNOME ve
Debian camiasını, enderunix ekibini ve bir çok linux geliştiricisini
çekmelidir. Şeyh edebalinin Osman Gazi'ye öğüdünü ben Pardus ekibine
gönderiyorum.

[...]

Mesajınızı aldım, ama Pardus ekibine bir şeyler göndermek için doğru adres
değil sanırım burası. Sıklıkla yapılan bir yanlış olmadık ortamlarda bize bir
şeylerin söylenmeye çalışılması :).

Umarım birileri çıkıp GNOME Türkiye'deki durgunluğa ve bu gibi sorunlara
yardımcı olur.

Kişisel fikrim... Bir şeylerin yapılmasını istiyorsanız, "biri çıksa da yapsa"
diye beklemeniz bir fayda saylamaz. Çoğu zaman kalkıp, insanları örgütleyerek
çalışmaya başlamak doğru yöntemdir.

iyi çalışmalar,

Artık geçmişte olanlardan ziyade daha empatik yaklaşımlar içerisinde
olunmalı kişisel görüşüm. Ben şahsen olayın GNOME, KDE tartışmasına dönmesinden dolayı
son derece müteessir olmuştum. İnanın Pardus ekibi; "hadi arkadaşlar gelin bir şeyler
yapalım. KDE, GNOME, Fedora, Debian ne olursa olsun." derse. Onlara yardım etmeyecek
linuxcu tanımıyorum. Çünkü sonuç Türk bilişimine fayda getirecektir. Sizin büyüklük
yapıp herşeyi belkide sineye atıp el uzatmanız gerekli kişisel kanım.

Biri çıksa da yapsa diye bir yaklaşım değil benimkisi. Mesela Görkem Abi arada bu
köprüyü kurabilir. Çünkü hepimizin abisi (çoğumuzun) ve herkes onu sayar.
Bu anlamda söylemiştim.

Sonuç olarak hadi birşeyler yapalım :)

--
Öğr. Gör. Fırat KÜÇÜK
Industrial Electronics Program Coordinator

  http://firat.kucuk.org/, firat[at]kucuk[dot]org