mono develop

  Merhaba Gnome'cılar,
sizler kendin pişir kendin ye  düşünce sisteminde oldugunuz için benim sorulara cevap vermeyebilirsiniz.
Soru belli mono ben c# ile yazılım geliştiriyorum ama windows üzerinde .net idesini kullanarak,
 debianımı kurdum gnome 2.10 nuda kurdum ve üzerinde mono var çok sevindim.Gnome müthiş bişey yaa.
soru şu mono hakkında fazla bilgim yok ve ingilizcem biraz kıttır ama programcılık terimleri anlayabiliyorum anlamışsınızdır mono ile türkçe kaynak bulamadım sadece Enver Bey'in anlattıgı seminer var .Belgeler.org  da arattım bulamadım.Bide csharpnedir.com da mono ile bilgiler var.
Ama onlar bana biraz küçük kalıyor mono kütüphanesini nerden alıyor ve ben bu kütüphanelerime kendi sınıflarımı ve fonksiyonlarımı eklemeyi düşünüyorum bunu .net te yapabiliyordum.
Kütüphane nasıl yapılandırılır bunlar benim performans için önemli test toolları var mı.
Mesela .net teki gibi sunucu apache oluyormu web servislerini kullanabiliyormuyuz ben bütün uygulamalrımı web servislerini kullanarak platformun bagımsızlıgını dahada güçlendirim.
Simulatorlara izin veriyormu.Yani mobil uygulama.
Bunlara cevap vermek zor ama  cevap verecek birileri çıkacaktır.ihşallah.
Döküman kaynagı özellikle library applicationlar kendim hazır library yapamk istiyorum.

Yani mono dolu günler yaşamak istiyorum...