Re: GNOME Türkiye hedefleri

Merhaba,

On Mon, 2004-10-11 at 13:08 +0300, Görkem Çetin wrote:
> Gerçekten LKD'nin desteklemesi çok iyi olur. Mesela, web sayfalarında
> GNOME Türkiye hakkında bilgilendirici haberlere daha çok yer verebilirler.

Teknik mümkünatını bilemiyorum ama, gnome-tr web sitesindeki haberler
syndicate bile edilebilir belki :-)

> Nasıl faydalanabiliriz? Hareketli bir LKD üyesini listeye davet edelim
> mi? Nasıl bir önerin olabilir?

Bildiğim kadarıyla LKD YK üyesi Barış Metin (ping!) gnome-turk listesini
(sürekli olmasa da) okuyor; ama bunun bence bir faydası yok.

LKD birkaç kişinin adıyla anılan bir organizasyon değil. YK bugün bu
insanlar ise, önümüzdeki yıl siz/biz olabiliriz, bunu son 3 yıla bakarak
söylüyorum.

Bence "GNOME Türkiye" organizasyonu, "LKD GNOME Çalışma Grubu" gibi
birşey olarak düşünülürse daha yararlı olabilir. Bu sayede daha fazla ve
daha kolay yardım alabiliriz. Ayrıca sistem yönetimi konusundaki temel
gereksinimlerimizin bir kısmını LKD Sistem Yönetimi grubuna
devredebiliriz. Bunun dışında, örneğin GNOME FTP arşivinin ve GNOME
AnonCVS sunucularının bir yansısını LKD'nin sistemlerinde tutması için
bir çalışma başlatabiliriz.

LKD içerisinde bir çalışma grubu olarak yola devam etmenin, LKD
Seminerleri ve yılda bir düzenlenen Özgür Yazılım Şenliği gibi
etkinliklerde GNOME masaüstünün daha etkin biçimde yer almasını sağlamak
adına da ciddi biçimde faydası olur. Bir gün belki GUADEC'i Türkiye'ye
bile getirebiliriz, LKD desteği ile.

Bunların tümünden faydalanmak için, zaten bence henüz hazır olmadığımız
"GNOME Türkiye" oluşumunu daha fazla geç kalmadan LKD GNOME Çalışma
Grubu olarak etiketlemek bence yerinde bir karar olur. Etrafa baktığımda
benzer desteği GNOME Foundation'un sağlayabileceğini ben düşünmüyorum.
Foundation tarafından bakıldığında bir yerelleştirici grubundan çok da
farklı görünmüyoruz.

LKD'den ayrı bir örgütlenme yolu her zaman açık; eğer LKD ekibi ile
paralel çalışma yolu işe yaramazsa veya çeşitli nedenlerle bize yarar
sağlamazsa diğer yol zaten her daim elimizde. Yalnızca toplanıp bir
"haydi yapalım" demeye bakar. Ama ben buna gerek duyacağımızı
inanmıyorum.

> Nasıl çekinceler? Bir kaç örnek verebilir misin? Hemen listede
> tartışalım bence.

> Haklısın. Diğer çalışma gruplarıyla da bağlantımızı kopartmamamız herkesin
> faydasınadır. Bu hatırlatma iyi oldu, teşekkürler :-)

Çekincelerimin başında GNOME Türkiye oluşumuna başlarken diğer çalışma
gruplarının düşüncelerini henüz almamış olmamızın yaratacağı antipati
geliyor. Ayrıca bu "GNOME Türkiye" oluşumu halihazırda gelişimini
sürdüren ve nispeten daha köklü olan LKD gibi diğer organizasyonları
güçlendirecek bir çalışma grubu olmak yerine başına buyruk olmak ve
LKD'nin şimdiye kadar binbir zorlukla geçtiği yollardan LKD'nin ilk
günlerine kıyasla hayli zayıf bir organizasyon olarak tekrar geçmek;
yani tecrübe edilmişi tekrar tecrübe etmek bence mantıklı olmaktan uzak.

Ayrıca insanların zihninde LKD vs. GNOME-TR kıyaslamasını oluşturmak,
hatta bu kıyaslamayı yeterince bilgisi olmayan insanların Linux vs.
GNOME aşamasına getirmelerine neden olmak da çekincelerimden bir diğeri.
İnsanlar nedense isimleri birbirine karıştırmaya çok meraklı.

Bence karmaşaya gerek yok.

İyi eğlenceler,
--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/