Re: GNOME Türkiye hedefleri

Merhaba,

On Sun, 2004-10-10 at 23:49 +0300, Görkem Çetin wrote:
> 2- "GNOME Türkiye" oluşumunun amaçlarını hazırlayarak çalışmalarımızı
> çeviri-yoğun bir sistemden çıkartıp daha genel, herkese hitap
> edebilecek bir sistematiğe oturtmanın ilk adımını attık. Hala
> yapılması gereken işlemler var.

Bu konu üzerinde daha fazla düşünmeliyiz bence. Özgür Yazılım ve Linux
gibi kavramlar hakkında bile henüz yeterince toplumsal bilinç
oluşturamadığımızı gözönüne alacak olursak, GNOME konusunda konuyla
ilgili diğer kuruluşların desteğine had safhada ihtiyacımız olduğu
kolaylıkla görülebilir.

Muhtemelen bilinen bazı konuları tekrar telaffuz edeceğim.

Mantıksal olarak, beklenen düzeyde olamasa da, LKD özgür yazılım
projelerini destekler. GNOME bir özgür yazılım projesidir, bu konuda
Türkiye'de bir çalışma yapılıyorsa (ki yapılıyor), LKD bunu
desteklemelidir ve zaten destekler. Sorun, destek ile ne beklediğimiz.

LKD adıyla düzenlenen çeşitli etkinliklerde yıllar boyunca çok ciddi yol
alındığını ve tecrübe kazanıldığını unutmamak, bunlardan faydalanmak
gerek bence.

26 Ekim'de IBM LSYM'de LKD adı altında bir GNOME Masaüstü sunumu
yapacağım örneğin. Bu işi herkes yapabilir, yapmalı. GNOME masaüstü
kullanımını yaymak için bunun gibi LKD ile ortak çalışmalar yapabiliriz
ve bence yapmalıyız da; fakat bunların üzerine "GNOME Türkiye" etiketi
yapıştırmak ne kadar doğru/etik olur, Türkiye'deki Linux topluluğunun
çalışmaları açısından nasıl sonuçları olur bilemiyorum. Bu konularda
bazı çekincelerim var ve bu yönde devam etmeden önce bu çekincelerimi
detaylı olarak yüzyüze dile getirmek istiyorum.

Genel adıyla Türkiye'deki Özgür Yazılım topluluğu geçmişte de kendi
içerisinde birbirinden ayrılan gruplar gördü. Bölündükçe dağıldık ve
zayıfladık. Bir benzerinin olmasından duyduğum bir rahatsızlık var.

Herşeyden önce bir GNOME taraftarıyım, GNOME Türkiye biçiminde bir
oluşumu şiddetle destekliyorum; ama bence bu konuya başka açılardan da
bakabilmeliyiz. Acele etmeyelim.

İyi eğlenceler,
--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/