Re: konudisi - yeni turk lirasi

Selamlar,

Bir muhasebeci olarak bir kac ekleme yapmak istiyorum;
Yeni turk lirasinin Sembolu YTL ve yeni Kuru$un sembolu de YKr'dir.
rakamin yaziyla yazildigi fatura basan programlar icin yaziyla() gibi
olan bi fonksiyonun kuru$u da goz onune alarak duzenlenmesi gerekir,
Diger bir nokta da glibc'deki sorun, acikcasi bir ondalik ayirac(kuru$
ayiraci) na sahip oldugumuz icin $ansliyiz :) cunku bir "bin (thousand
seperator) ayiraci"miz yok. Sembol olayina gelince, bi kac sene sonra
"Yeni Turk Lirasi" tanimindaki "Yeni" ibaresi buyuk ihtimalle
kaldirilacak, bakanlar kurulu bu yetkiyi kendine vermi$, fakat bu "yeni"
ibaresini kaldirma i$inin 2005 icinde olabilecegini sanmiyorum, cunku
2005'te her iki para birimi birlikte kullanilacak, "Yeni" ibaresinin
kalkmasi telafisi mumkun olmayan hatta Merkez Bankasini iflas
ettirebilecek duzeyde sorunlara sebep olacaktir, sadece YTL'nin tek
basina kullanilmaya baslanacagi donem 01.01.2006'dan itibaren
baslayacak, bunu da goz onune alirsak, 1 yilligina glibc'de degisiklik
yapilmasi oturup ta dusunulmesi gereken bir mesele. Diger bir konu da
muhasebe programlarinin uygulamada karsilasacaklari sorunlar;
YTL ile ilgili mevzuat $oyle diyor;
en du$uk para birimi 0.01 YTL yani 1 YKr dir; durum boyle olunca bir
faturanin en du$uk bedeli en az 1 Yeni Kuru$ olacak demek, diger
taraftan halen yurt di$ina yapilan ihracatlarda ve yurt di$indan yapilan
ithalatlarda $unu oldukca sIk goruyorum;
fiyatlandirma yaparken kuru$ 2 haneli bile olsa, pek cok firma
fiyatlandirma i$ini 3 haneli kuru$tan yapiyor, bazilari dozu kacirip 4
haneli kuru$ bulunan fatura bile kesebiliyor, fatura dip toplamina
gelene kadar faturanin her yerinde 3-4 haneli kuru$ sistemi kullanilip,
faturanin en altinda 2 haneli kuru$ sistemi kullaniliyor, bunun sebebi
de alim yada satimin yuksek miktarlarda olmasi goz onune alinarak
kuru$tan zarar etmemek, fatura giri$i yapilan gnucash vb. muhasebe
programlarinin da buna dikkat etmesi gerekiyor, ben "muhasebeci" icin
gerekli onlemi aliyorum, sizlerle de payla$mak istedim,

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net

02-10-2004 Cumartesi günü saat 18:14 sularında, Baris Cicek dedi ki: