Re: gThumb

On Pzt, 2004-07-19 at 12:12 +0300, Görkem Çetin wrote:

> Merhaba

Merhaba,

> [...]
> tabiriyle 'üfürüyor' olmayalım. Magenta'nın mutlaka bir karşılığı
> vardır, bunu araştırmak gerekir. TDK'nın sözlüğü ve/veya çalışanları
> bize yardımcı olabilir mi, internetten araştıracağım, gerekiyorsa bu
> hafta bir telefon açacağım. Bildiğim kadarıyla hiç birimizin asli görevi
> Türkçe için kelime bulmak değil, dolayısıyla her işin bir profesyoneli
> olduğundan hareketle onları da konuya dahil etmek gerekiyor. Ben TDK ile
> görüşüp sonucu listeye haber veririm, eğer itirazı olan yoksa.
>
> Turkuaz ile camgöbeği aynı renk mi, emin değilim. Eğer aynı ise, oyum

ercin ATHENA:~$ cat /etc/X11/rgb.txt |grep -e turquoise -e cyan
.
.
.
 64 224 208		turquoise
  0 255 255		cyan
.
.
.
Bu arada dün merak edip birkaç boya üreticisinin internet sitesinde
birşeyler bulabilmek ümidiyle gezindim. www.betek.com.tr de renklerle
ilgili bir yazı vardı ve orada "macenta" kullanılmış, açıkçası benim
aklımada bir alternatif gelmiyor. Belki Pantone bu renge başka bir isim
vermiştir ama faydasının olacağını sanmıyorum :)

"cyan" için "camgöbeği" iyi bir karşılık, birde şu renklere karşılıklar
bulunduktan sonra tablo gibi birşeyler yapmalı (RGB değerleri gibi) ,
bir sürü renk ismi var

Al
Altınsarısı
Aşı
Ateşi
Baruti
Beyaz
Boz
Çamgöbeği
Çividi
Devetüyü
Ebruli
Eflatun
Erguvan
Fıstıki
Fildişi
Firuze
Fulya Sarısı
Gelincik Kırmızısı
Gökmavisi
Gülkurusu
Gülpenbesi
Gümüşi
Hacıyeşili
Haki
Kahverengi
Kara
.
.
.

çoğunun hangi renk olduğunu ben bilmiyorum açıkçası.