Re: Denetimler

On Sat, 2004-01-24 at 01:53, Görkem Çetin wrote:
> [...]
>
> Aşağıdaki kısa 4 madde çeviri yapan herkes için geçerli.
>
> Dosyaların çevirisini tamamladıktan sonra aşağıdaki denetimleri
> yapabilir misiniz?
>
> 1. msgfmt -v -c dosyaadi.po (bağlamsal denetim - hata vermemeli)
> 2. msgfmt --check-accelerators=_ dosyaadi.po (hızlandırıcı denetimi -
> hata vermemeli)
> 3. Dosyalar UTF-8 olarak (ISO-8859-9 değil) çevrilmiş mu? Tekrar kontrol...
> 4. Gtranslator/Kbabel'da çeviri grubu olarak gnome-turk@gnome.org
> görünüyor mu?

> Barış: Buna göre listeye gönderdiğin web sayfasındaki dosyayı kontrol

Kontrol ettim, ve hatalari duzelttim. Sonraki ceviriler icin iyi oldu bu
soyledikleriniz.
Accelerator key icin 2-3 hata veriyor ama onlara yapilacak bir sey yok ,
cunku accelerator key sandigi sey aslinda degil, sadece
text icinde gecen alt cizgi.

> Bu arada gnome-cups-manager ve gnome-vfs tamam.
gnome-cups-manager bitti, yaninda libgnomecups 'i da cevidim
ikisi birbirine bagli gibi,tekini cevirip tekini cevirmek olmazdi :) .po
'lari mail attim.

Bu arada Tamer Sezgin'in sozluk konusunda bir onerisi olmus.
Bu tip bir sozluk sunucusu iyi olur gercekten, ancak benim soyledigim
bastan bir sozluk ya da bilisim terimleri sozlugu felan degil,
gnome-i18n icinde gecen gnome icinde gecen bilgisayar terimlerinin
bulundugu sozluk. Zaten eskiden bir cevirisi var, ben
onlari gozden gecirdim. Ve gnu-tr 'deki sozluk ile de uyumlu olsun diye
liste bazi kelimeler hakkinda fikir sordum, nedense kimse bu konu
hakkinda gorus getirmedi. Biraz daha gozden gecirip bitirdikten sonra
sanirim herkes onu kullanir ve sagdik kalmaya calisirsa, daha
standart bir cevirim yapmis oluruz.

Bu arada Adem Alp Yildiz ile gorustum, kendisi kde yerellestirmesi icin
bir liste yapmis. Ama biraz "draft" halde. Kde'ye uyguladiktan
sonra gnome yerellestirme grubu icinde uyarlayacagini soyledi. Bunun
uzerine ben gnome icin baska bir liste yapmaya karar verdim ki, bu daha
hizli yol almamizi saglayacak. Adem Alp ile bu konuda fikir alis
verisinde bulunacagiz.

Baris.