RE: Re: Yeni kelimeler

Merhabalar...

Gorkem Ã?etin:

> Benim bildigim kadari ile, p,c,t,k,s,$,f ve h harflerinden sonra gelen
> sert  sessizler yumusar. dilimiz.gen.tr'de gormustum, ancak simdi
> bulamadim.

"Fıstıkçı Å?ahap" içinde bulunan sessiz harfler sert sessizler (yada sert
ünsüzler aynı anlamda)...ve bunlardan sonra gelen sert sessizler yumuÅ?amaz.
Mesela "aÄ?aç" kelimesi sert sessiz ile bitiyor ve biz "aÄ?açtaki kuÅ?" derken
"aÄ?açdaki kuÅ?"  demiyoruz.

Ã?ünkü Kural Å?öyle:
"sert sessizlerden sonra gelen tüm ekler ("de" ve "da" baÄ?laçları hariç)
yine sert ünsüz olmak zorundadır."

Dolayısıyla Tamer Sezgin'in alıntı yaptıÄ?ı Hocam doÄ?ru söylüyor. Kural
aynen geçerli.Ve de Lehce deÄ?il doÄ?rusu "Lehçe" olmalıdır kanımca:)

iyi calismalar,
Erhan Ekici