RE: Re: Yeni kelimeler

Bu durumda, eÄer 'h' harfinden sonra gelen ekte sertleÅme olmamasÄ
gerekir deniyorsa,
	ahÃÄ, aÅÃÄ, taÅÃÄ,
sÃzcÃklerinin de yazÄlÄÅlarÄnÄn yanlÄÅ olmasÄ gerekiyor.

ÃÃnkà h ve Å harfleri yumuÅaksa, "ci"-"cÄ" eklerindeki 'c' harfi de
yumuÅak bu nedenle doÄru yazÄlÄÅlarÄnÄn ahcÄ ve aÅcÄ Åeklinde olmasÄ
gerekirdi.

Ama TDK nin Änternet sitesinde gÃrÃldÃÄÃ kadarÄyla bu sÃzcÃkler (aynen
LehÃe gibi) 'Ã' ile baÅlayan ekler almÄÅlar..

http://www.tdk.org.tr/TDKSOZLUK/SOZBUL.ASP?Kelime=%20a%FE%E7%FD

Bu durumda,
	ya TDK sÃzlÃÄÃ yanlÄÅ,
	ya sert ÃnsÃzlerin 'p,Ã,t,k' ile sÄnÄrlÄ olduÄu yanlÄÅ
	ya da bir Ãnceki yazÄda belirtilen kural yanlÄÅ

bu konu ile ilgili TDK sitesine bakarken Prof. Dr. Hamza ZÃlfikar'Än bir
yazÄsÄna rastladÄm. Burada ÅÃyle sÃylenmiÅ:

1928 yÄlÄnda TÃrk Dili EncÃmenince eski harflerle yayÄmlanan Muhtasar
TÃrkÃe Gramer, var olup da pek Ãok Ãrnekte yazÄya yansÄtÄlamayan bu
kurallarÄn uygulamaya konulmasÄnda yÃnlendirici ve etkili olmuÅtur.
Mehmet Ähsan, Falih RÄfkÄ, FazÄl Ahmet, RuÅen EÅref, RagÄp HulÃsi, Ahmet
Cevat, Äbrahim, Yakup Kadri, Mehmet Emin imzalarÄnÄ taÅÄyan bu yayÄn,
konumuzla ilgili olarak, ÃnsÃzleri iki bÃlÃme ayÄrmÄÅ; p, t, Ã, k, f, s,
Å, h ÃnsÃzlerine âsert harflerâ b, d, c, g, v, m, z, j, n, l, r, y, Ä
ÃnsÃzlerine ise âyumuÅak harflerâ adÄnÄ vermiÅtir.

bu yazÄyÄ doÄru kabul edersek (bu da tartÄÅÄlabilir) 'h' harfinin sert
olmadÄÄÄ tezinin yanlÄÅ olduÄu dolayÄsÄyla 'Leh-Ãe' yazÄmÄnÄn doÄru
olduÄu ortaya ÃÄkar (sanÄrÄm).

Tamer

17-08-2004 SalÄ gÃnà saat 09:53 sularÄnda, ykarslioglu superonline com
dedi ki: