RE: Re: Yeni kelimeler

merhabalar...

Quoting Tamer Sezgin <tamer_sezgin yahoo com>:

> Ama baz&#305; dil isimlerinde, 'ce'-'ca' eklerinin 'ça'-'çe' olabildigi de
> goruluyor. Ornek:
>        Türk-çe, Kürt-çe
>        S&#305;rp-ça, Arnavut-ça
>
> Tam olarak kuralin ne oldugunu cikartamadim, belki Turkce'si daha iyi
> olan bir arkadas aciklayabilir.

Turkcem cok iyi degil ama bunu aciklayabilirim:

Anahtar Kural: Sert Sessizlerin Benzesmesi

Sonu sert unsuzler ile biten (p,ç,t,k) kelimelere yapim ekleri geldigi zaman
bunlarda sert unsuz olmak zorundadir. Bu sebeple Turk kelimesi k ile bittigi
icin c harfi degilde ç harfi eklenerek Türkçe elde ediliyor.

Tabii burada sert ünsüzler deyince aklima ilkokul hocamin
"F&#305;st&#305;kç&#305; &#350;ahap"
demesi geldi. Sanirim bir cok yerde boyle soyleniyor. "F&#305;st&#305;kç&#305;
&#350;ahap" daki unsuzler sert unsuz oluyor.

Bu durumda Leh milletinin dilini belirtmek icin Lehçe kullaniyoruz.
Ama mesela "Frans&#305;z" z ile bittigi ve "F&#305;st&#305;kç&#305; &#350;ahap"
taki unsuzlere dahil olmadigi icin "Frans&#305;zca" oluyor yani "ca" eki
aliyor.

iyi calismalar,
Erhan Ekici