RE: Re: Yeni kelimeler

UzmanlÄk alanÄm deÄil tabii ki ama, bir kaà ÃrneÄe baktÄÄÄmda dil
belirtmek iÃin genellikle 'ca' ve 'ce' ekleri kullanÄldÄÄÄnÄ gÃrdÃm...
Ãrnek:
	Bulgar-ca, Yunan-ca, FransÄz-ca, Alman-ca, ...
	Ängiliz-ce, Portekiz-ce, Ãin-ce,

Ama bazÄ dil isimlerinde, 'ce'-'ca' eklerinin 'Ãa'-'Ãe' olabildiÄi de
gÃrÃlÃyor. Ãrnek:
	TÃrk-Ãe, KÃrt-Ãe
	SÄrp-Ãa, Arnavut-Ãa

Tam olarak kuralÄn ne olduÄunu ÃÄkartamadÄm, belki TÃrkÃe'si daha iyi
olan bir arkadaÅ aÃÄklayabilir.

Ama, 'Ãe' ekinin olabildiÄini gÃrdÃkten sonra, "Leh-Ãe" nin kulaÄa daha
doÄru geldiÄini dÃÅÃnÃyorum.

Bu durumda "lehÃe" ve "LehÃe" sÃzcÃklerinin ayrÄmÄnÄ yapmak iÃin
kullanÄlacak yÃntem ise, Ãzel isim olan "LehÃe" nin her zaman bÃyÃk
harfle, "lehÃe" nin ise kÃÃÃk harfle baÅlamasÄ olabilir.

iyi ÃalÄÅmalar,

16-08-2004 Pazartesi gÃnà saat 13:36 sularÄnda,
ykarslioglu superonline com dedi ki: