Re: gnome-i18n / glossary ... tartismali kelimeler ;)

Birkac sey icin cevabim olucak.

> Audio'nun karşılığı işitsel. Sound karşılığı ses.

www.dictionary.com'dan ..
audio
     n 1: the audible part of a transmitted signal; "they always raise
          the audio for commercials" syn: sound

Isitsel, duyma ile alakali demek ki bence bu cogu yerde ne cumleye, nede
audio'nun karsiligina uymayacaktir.

> Şahsen CPU kelimesini sipiyu olarak okumak istemiyorum. MİB dilimize
> oldukça yerleşmiş durumda. Çevirisini uygun bir şekilde yaparak bu alanda
> öncü olmamız gerekiyor. Dahası, kitaplarda "MİB" kullanımının oldukça
> yaygın olduğunu düşünüyorum.

Ben hala kisaltmalarin cevirilmesini pek mantikli bulmuyorum. Ancak su
sekilde bir kullanim hic fena olmaz. CPU'nun karsiligini cevirilerde ilk
kullanista MIB(CPU) seklinde yaparsak eger, herkes kolaylikla
anlayacaktir. Hala direk MIB olarak kullanmanin CPU hakkinda uzak yakin
bir bilgi verecegini sanmiyorum.

> Böyle kalması uygundur, yukarıdaki nedenlerden dolayı.

G/C (I/O) alt sistemi...

>  > msgid "Pager"

> Buradaki pager, panele gömülü duran ve birden fazla ekranı görüntülemeye
> yarayan programcık anlamında. Aslında, "sayfalayıcı" da tam
> karşılığını vemiyor olabilir.
Vermemesinin otesinde, ingilizce'de pager hic bir zaman bu sekilde
kullanilmaz, dedigim gibi cagri cihazi demek pager. Dolayisi ile bu
ceviriden daha cok yeni bir kelime uretmeye benziyor :) Hos bunun benim
icin bir mahsuru da yok ;)

> Process=süreç, doğrudur.
Process 'in karsiliginin surec oldugunu hala dusunmuyorum.. Work in
process, sub process gibi kullanimlar vardir mesela, onlarda karsiligini
surec olarak dusunsek ne demek istedigimi anlarsiniz.