Re: Alt cizgi nerde nasil...?

> Merhaba, alt cizigilerin oldugu yerlerde ne tur islemler yapabiliriz?
> Mesela, hesap makinesinin ceviri dosyasinda "Gr-dian" yaziyordu bende
> "Gr_adyan" diye çevirdim... bu dogrumu? Yada baska bir kullanim sekli
> varmi? Tesekkurler..
> Sedat Mavuzer

Merhaba

GNOME'da _ karakteri, accelerator'u (klavye kisayolu) gosterir. Karsilik
gelen ceviride _ karakterini de uygun gordugunuz bir baska harfin yanina
koymalisiniz. Bu harf Turkce olmamali ve yakin bir menu girdisinde de
bulunmalidir.

Aslinda shortcut ile accelerator farkli kavramlar, ama genelde birbiri
icine gecmis durumda. Misal, control-P bir kisayol, ama _Dosya menusundeki
Alt-D bir hizlandirici.

Ceviri, kendi icinde bir uzmanlik alani iceriyor. Ilk defa ceviri yapanlar
dogal olarak boyle soru(n)larlar karsilasabilir. Her turlu problemi
listeye gonderin, listeyi etkin bir sekilde kullanalim.

Iyi calismalar
Gorkem