Re: default, character, history

Çarşamba 18 Temmuz 2001 15:48 tarihinde, Sinan Imamoglu şunları yazmıştı:
> Emin olmadığım sözcükleri TBD sözlüğü, gnu-tr sözlüğü,
> bilişim sözlüğü ve gnome glossary'den bakıyorum ama
> aralarında aşağıdakiler konusunda çelişki var:
> DEFAULT -> TBD: varsayılan / diğerleri: öntanımlı,
> önayarlı
> character -> damga / karakter
> history -> tarihçe / günlük
> initialise -> ilklendirmek / başlatmak

Görkem bey ile aynı fikirdeyim.

Initialize konusundaki karışıklığa ben de katılıyorum.
GNU yazılımlarında uzun uzadıya birşeyler yazma şansımız pek yok.
Onun için bazan salt çeviri değil, iletinin vermek istediği mesajı
yazarız.
İletinin kendisini de yazarak yardım isteyebilirsiniz.
Bazı iletiler gerçekten iyi bir yorumlama isteyebiliyor.

Kolay gelsin,
Nilgün