Re: authentication, credential

Ahoj.

> pri autentifikácii sa skúma len či používateľ zadá správne údaje pre prístup
> - pre toto sa bežne používajú slová autentifikácia alebo autorizácia

Tak to si trošku prestrelil. Autentifikácia, ako si to nazval, je
proces overenia identity osoby - či je to naozaj ten, za koho sa
vydáva.
Autorizácia je preverenie, či daná identita má právo na danú
činnosť/akciu - napríklad aj na vstup niekam.
Ak sa mýlim, nech ma odborníci vyvedú z omylu, v ktorom som doteraz žil ;-)

Paľo