Re: libgweather

On Sat, Feb 20, 2010 at 08:46:33PM +0100, Tomáš Virgl wrote:
> Prosím o pridelenie modulu libgweather. Mám záujem o "podmodul" Miesta pre
> aplet Počasie.

Ahoj,

"Miesta pre aplet Počasie" je veľmi špecifický modul. Podľa počtu
reťazcov zaberá takmer 10 % pripravovaného GNOME 2.30 (ak nerátame
dokumentáciu) - takmer 4400 reťazcov.

Väčšinou sa jedná o názvy štátov, regiónov a miest na celom svete. Vo
väčšine prípadov (hlavne čo sa týka miest) neexistujú k originálom
slovenské ekvivalenty, takže preklad bude vlastne kópiou originálu.

V týchto prípadoch je teda jedno, či je reťazec preložený, alebo nie.
Používateľ bude dostávať úplne rovneké názvy.

Výnimku, samozrejme, tvoria názvy štátov a väčších miest, ktoré majú
vžité slovenské názvy (napr. London -> Londýn).

Pri pokuse o preloženie menej zjavných názvov (ako napr. preložiť
škótske mesto "Leuchars"? Má to slovenský ekvivalent, alebo nie?) je
potrebné prehľadávať rôzne databázy, príp. internetové stránky, atď.

Z vyššieuvedeného vyplýva, že väčšinu reťazcov nie je nutné prekladať,
aspoň nie teraz, keď máme veľké množstvo iných, oveľa dôležitejších
modulov, ktoré nie sú preložené. Osobne považujem "Miesta pre aplet
Počasie" dokonca za menej prioritné ako dokumentáciu GNOME 2.30, ktorá
má takmer 27000 reťazcov.

Preto si myslím, že tomuto modulu by sme sa zatiaľ nemali venovať a
zbytočne s ním strácať čas, nielen prekladateľa, ale aj ďalších (vrátane
kontrolóra). Hlavným dôvodom je vysoká pracnosť prekladu a nízka
výsledná hodnota.

Z tohoto dôvodu tento modul zatiaľ nikomu nepridelím. Môžete ho
považovať za modul, ktorý mám pridelený ja (podobne, ako mám pridelené
"Preklady UI" modulu libgweather).

Tomáš, vyber si, prosím, nejaký iný modul.

Ďakujem za porozumenie.