[gnome-no] Oversette "web" til vev eller nett?

Skolelinux oversetter "web" til "vev" som standard. Det har vært uttrykt
litt protest mot å bruke dette ordet i sammenheng med å oversette gnome,
av forskjellige grunner.

Jeg skulle ønske at vi kunne kommet frem til en standard å bruke til
gnome, hvis ikke kan vi oppleve at brukervennligheten synker litt.

Personlig er jeg for å oversette til "nett", men i et eksempel jeg
akkurat kom nå (oversetter gnome-sharing) så må jeg oversette "Can't
detect any web server." Dette blir vel kanskje ikke spesifikk nok
uttrykt hvis jeg bruker "Oppdager ingen nettserver." ?