[gnome-nl] [DL] gimp - master

Hallo,

Er is een opmerking bij gimp — master — po (Nederlands) geplaatst.
https://l10n.gnome.org/vertimus/gimp/master/po/nl

Ha Nathan,
Dank voor je opmerkingen, ik zal de vertaling nog eens doorlopen op underscores (ik dacht niet gebruiken als
de letter niet in het vertaalde woord voorkomt) en Unicode-tekens. Die samengestelde drie puntjes had ik
juist stelselmatig veranderd naar drie losse punten en hangende komma's naar rechte veranderd!

Ik ben al bijna dertig jaar tekstschrijver en een van de allereerste dingen die je leert op uitgeverijen is
om opgemaakte tekens te vermijden. Tijdens uitwisseling tussen Windows, Mac en Linux gaat dit heel vaak de
mist in. Vandaar, een beroepsreflex. ;)

Wat je zegt over GIMP 2.10 ("wordt eigenlijk niet vertaald") verbaast me. Ik dacht nu juist dat ik de
afgelopen weken aan de vertaling van Gimp 2.10 had zitten werken! De uitgave van 2.10 was ook de reden dat
Just en ik contact met het vertalersteam hebben opgenomen.

Dus dit hele verhaal kan eigenlijk tot Gimp 3 de ijskast in? Hmmm...
Dat kan nog wel even duren eer dat verschijnt. Op deze pagina over de nieuwe mogelijkheden van Gimp 2.9/2.10
wordt onderaan (punt 14) verwacht dat 2.10 eind 2013 zal verschijnen!

http://www.gimpusers.com/tutorials/whats-new-in-gimp-2-10

Dus laten we hopen op 2023 of zo! :)

Overigens is de vertaling af (99%, verder krijg ik 'm niet), zal 'm morgen, na nog een correctieslag,
opsturen. Veel infobubbels bij de filters blijven in het Engels.

Groet, Paul.

PaulMatthijsse
--
Dit is een automatische berichtgeving van l10n.gnome.org.