Re: [gnome-nl] Eenduidigheid terminologie

Hoi allemaal,

Naar mijn idee zijn de vertalingen binnen GNOME al redelijk consistent.
Op [2] heb ik een pagina gemaakt waar we een woordenlijst kunnen
bijhouden, zodat we deze standaardvertalingen wat meer ‘zwart op wit’
kunnen zetten.

De vertalingen die we momenteel voornamelijk bij GNOME gebruiken zijn en
die wat mij betreft op die pagina komen:
1. Notificaties
2. Uitschakelen
3. Bovenbalk/Bovenste balk (kunnen we evt. nog wel een keuze in maken)
4. Accu
5. Paneel (is iets anders dan een venster, die term wordt ook in
GNU/Linux gebruikt)

Ik vind het prima om bij 1, 2 en 4 de andere keuze te maken, maar dan
moeten we die overal consequent doorvoeren.

Als GNU/Linux-distro's het GNOME-bureaublad gebruiken, heb je naar mijn
idee al het grootste gedeelte van de OS-vertalingen en de consequentie.

Groeten, Justin

[2] https://wiki.gnome.org/GnomeNederlands/Woordenlijst