Re: [gnome-nl] Vertaald, 81%

Beste Hannie,

Op 15-09-16 om 11:11 schreef Hannie Dumoleyn:
Beste medevertalers,

Het ziet er goed uit, we zitten weer boven de 80%, zie [1]. Dank aan
allen die hebben meegewerkt aan deze vertalingen.

Nog enkele opmerkingen:

Apps (99%)
1. Orca. Deze blijft op 55% steken omdat er vele berichten in staan die
praktisch niet te vertalen zijn. Ik zou willen voorstellen deze
berichten in de Nederlandse vertaling over te nemen zodat we hier 100%
krijgen te zien. Wat vinden jullie hiervan?

Dat zou ik niet doen; voor de uiteindelijke gebruikers maakt het geen
verschil en wij kunnen makkelijker zien dat het nog onvertaald is. Ik
zal eens kijken of ik nog iets kan doen aan Orca.
(Bij Orca master is het enige dat ik kan doen "Opmerking plaatsen"...)

Orca is speciaal bedoeld voor mensen met o.a. een visuele of auditieve
beperking. Ik weet niet of er veel gebruikers zijn in NL en of die
overweg kunnen met deze Engelse beschrijvingen.

2. Evolution. Reduced is 100% vertaald. De overige berichten hoeven niet
direct te worden vertaald.

Backends (90%)

1. dconf. Nathan schrijft: Heel wat Engelse termen die niet te vertalen
zijn, of waarvoor niet vertalen een betere keuze is. De status is nu:
135/0/39. Wie durft?

Zal eens kijken of ik me er een keer aan kan wagen.

2. GTK+ UI en properties. Het committen van deze twee is wat
ingewikkelder en tijdrovend, maar ik zal dit na raadpleging van mijn
aantekeningen wel weer voor elkaar krijgen ):
3. Pukkies. Er blijven nog wat pukkies over die ik nog zal nakijken en
committen.

Core (96%)
Ik zal deze voltooien en op 100% zien te krijgen.

Core Libraries (68%) Extra Libraries (83%) Development Tools (36%)
Hier zou ik mij niet druk om maken. Erg technisch lijkt mij en
gebruikers zullen dit liever in het Engels willen zien.

Denk het ook, maar ik heb gnome-builder wel vertaald, dus zou fijn zijn
als die wel meegenomen kan worden. Gebruikers van die toepassing die hem
liever in het Engels willen, krijgen dat wel voor elkaar.

Games (68%)
Tja, zouden er veel mensen in NL zijn die deze spelletjes spelen? Als ik
veel tijd heb zal ik proberen de niet voltooide vertalingen af te maken
om ze vervolgens naar gnome te sturen.

Utils (91%)
Vele hiervan zijn voltooid en moeten nog gecommit worden. Dit heeft wel
voorrang vind ik.

Mee eens.

Hannie

[1] https://l10n.gnome.org/languages/nl/gnome-3-22/ui/