[gnome-nl] Toepassing of programma?

Momenteel ben ik gnome-software aan het voltooien en nakijken. Ik zie dat 'application' hier heel vaak vertaald is door 'programma'. Zelf zie ik in de meeste gevallen liever 'toepassing', maar in sommige gevallen vind ik 'programma' ook beter.
Wie weet wat er precies bedoeld wordt met het volgende bericht:
Add to Application Folder
De vertaling is nu: Toevoegen aan programmamap.
Ik weet niet goed wat ik mij moet voorstellen bij een programmamap. Is dat een map waar programma's (toepassingen?) bewaard worden?
Zou dit beter zijn: Toevoegen aan map met toepassingen.
Ik heb zelf niet gnome-software geïnstalleerd omdat we bij Ubuntu het Softwarecentrum gebruiken.