Re: [gnome-nl] image of schijfkopiebestand?

My two cents:

Als ik "schijfkopiebestand" ingeef in Google heb ik zowat 1440 resultaten. De eerste 10 resultaten beschrijven allemaal hetzelfde proces voor Apple, windows en zelfs Ubuntu. Maw de term lijkt mij al redelijk ingeburgerd. Ik heb er dus geen bezwaar tegen ;-)

Persoonlijk vind ik het woord niet erg duidelijk en prefereer ik image, maar ja, ik werk dan ook al jaren in de IT en Engels is daar de voertaal ...

Met vriendelijke groeten,

Marc

Beste medevertalers,
We hebben 2 jaar geleden een discussie gehad over de vertaling van "image" in de zin van schijfkopiebestand (zie een deel van de discussie hieronder).
Ik ben momenteel bezig de vertalingen van gnome-disk-utility (de toepassing Disks of Schijven) nog eens goed onder de loep te nemen. Het is een belangrijke toepassing, dus vind ik het de moeite waard.
Zijn we nog steeds van mening dat we het woord image onvertaald moeten laten? Hoe ingeburgerd is deze term? Volgens Pjotr wordt schijfkopiebestand ook gebruikt door Windows-gebruikers, dus zouden we nog eens kunnen overwegen of we die term gaan gebruiken.
Zoals ik al vaker gezegd heb: vertalen blijft moeilijk, vooral de overweging of we Engelse termen wel of niet moeten vertalen.
Als jullie geen zin hebben in het heropenen van deze discussie laat ik vooralsnog image staan, maar ik vind het niet zo mooi.