Re: [gnome-nl] Voorstellen

Beste Justin,
Heel fijn dat je je even heb voorgesteld. We hebben al wat heen en weer gemaild, maar ik zal nog even het gnome-team aan jou voorstellen. In het verleden waren Wouter Bolsterlee en Reinout van Schouwen de motor van dit vertaalteam. Wouter kon door zijn drukke baan en gezin niet langer actief zijn. Reinout is nog steeds actief, maar moest vanwege zijn werk wel gas terug nemen. Omdat ik inmiddels het committen onder de knie had, heeft Reinout mij gevraagd coördinator te worden en dat doe ik nu sinds een aantal maanden. Onlangs hebben we een nieuw actief lid mogen verwelkomen, Nathan Follens. Hij heeft al heel wat bijgedragen de afgelopen maanden. Er is ook veel werk verzet door Erwin Poeze (donnut) en er zijn een paar vertalers die zich specifiek bezig houden met een bepaald onderdeel (gimp/André Schutten, gcompris/Herman van Beem).

Onze werkwijze is als volgt: het vertaalwerk van nieuwe vertalers wordt eerst nagekeken door een van ons met commitbevoegdheden. Op dit moment zijn dat Reinout en ik. Wij brengen zo nodig correcties aan en geven aanwijzingen. Daarna wordt de voltooide vertaling naar git.gnome gestuurd van waaruit deze in Gnome terecht komt. Ik ben nu Cheese aan het nakijken. Ik vind jouw verhaal over het vertalen van documentatie wel steekhoudend, alleen is het vaak te veel werk voor een klein team als dat van ons.

Op dit moment is Gnome 3.20 de Master (development). De vorige versie, 3.18, is nu stable. Aangezien distro's die gebruik maken van Gnome lang niet altijd de laatste stabiele versie gebruiken is het toch van belang dat eerdere versies (3.16, 3.14) bij te werken als er nog niet-voltooide vertalingen in zitten. Wat ik niet precies weet is hoe vaak bijgewerkte vertalingen van vorige versies ook werkelijk in Gnome worden opgenomen.

Ik hoop niet dat ik je met deze lawine aan informatie in verwarring heb gebracht. Wij waarderen het zeer dat je ons team komt versterken. Heb je nog vragen, stel ze dan via deze lijst.