Re: [gnome-nl] Link 2

Hallo Hannie,

Hannie Dumoleyn schreef op 2013-11-04 16:09:

Dank voor je antwoord, Reinout. Ik begrijp nu de keuze voor
"verwijzing". In Evolution ben ik niet bang dat er verwarring ontstaat,
dus zou ik hier kiezen voor "koppeling". Zolang het binnen dezelfde
module is moeten we consequent zijn. Dat er in een andere module iets
anders gebruikt wordt is volgens mij niet erg, of zie ik dat verkeerd?
Ik wil niet mijn persoonlijke voorkeur opdringen.

Binnen de context van Gnome is consistentie niet alleen van belang binnen een module maar ook tussen modules. Natuurlijk gaat dat wel eens mis, en je kunt van onafhankelijke projecten zoals Mozilla of LibreOffice ook niet verwachten dat ze hun vertaalwoordenboek aan jou aanpassen, maar laten we in elk geval proberen zo consequent mogelijk nederlandstalige termen te gebruiken voor vertaalde woorden door alle modules heen.

Kortom, ik heb persoonlijk niet per se bezwaar tegen het vervangen van ‘verwijzing’ door ‘koppeling’ maar dan graag wel even kijken welke modules nog meer moeten worden aangepast.

Reinout van Schouwen