Re: [gnome-nl] Banshee en Shotwell

Hannie schreef op zo 27-03-2011 om 16:31 [+0200]:
> 1. Banshee
> Reserveren voor vertaling, 30-04-2010
> Vertaald: 75% (1154/219/152)
> Dit is door jou gereserveerd, maar dat is al lang geleden. Laat het
> even weten als je hier nog hulp bij nodig hebt. Ik heb begrepen dat
> dit bij Natty in de plaats komt van Rhythmbox.

Ik neem voor het gemak maar even aan dat je met ‘jou’ mij bedoelt. Tja,
ik heb ooit veel werk voor de Banshee-vertaling gedaan, maar het is door
tijdgebrek al een tijdje niet meer bovenaan m'n prioriteitenlijstje
verschenen... ik ben het echter niet vergeten. Overigens gebruik ik
Banshee zelf vrij veel en is een zeer groot gedeelte van de interface al
Nederlandstalig. Ik vermoed dat vooral veel nieuwe plug-ins etc. nieuwe
strings hebben opgeleverd.

> 2. Shotwell
> Dit programma is waarschijnlijk niet van gnome. Klopt dat?

Ach ja, ‘van Gnome’ is een nogal relatief begrip, dat bovendien steeds
vager wordt nu het Gnome-landschap steeds diffuser wordt met de ‘oude
Gnome 2.x’, Gnome 3.0 en andere initiatieven zoals Unity. Maar Shotwell
is eigenlijk in dezelfde categorie te plaatsen als Banshee: niet
specifiek voor Gnome, maar wel op dat platform gebouwd.