[gnome-nl] Voorstel voor nieuwe website/gemeenschap GNOME-NL

Dag allemaal,

Mijn naam is Jos Herni en mogelijk kennen jullie mij van www.digiplace.nl
en/of www.linuxweblogs.nl

Vandaag heb ik mij aangemeld voor deze mailing lijst. Ik ben al langere
tijd gebruiker van een Gnome Linux desktop en schrijf daar ook graag
over voor digiplace en Livre (tips & trucs)

Op de Nederlandse Planet heb ik de oproep gelezen van Vincent en van
Reinout. Ik draag GNOME een bijzonder warm hart toe en wil graag mijn
steentje bijdragen aan het Nederlands/Vlaamse team van GNOME-NL.

Dan kijk ik natuurlijk meteen naar mijn mogelijkheden en interesses en
dan kan ik het volgende voorstel doen.

Ik zou graag een nieuwe website voor GNOME-NL willen opzetten en hosten.
Daarvoor kan ik (minimaal) 1 GB aan harde schijfruimte aanbieden en
(minimaal) 20 GB aan dataverkeer per maand. Dat doe ik met behulp van een
zgn. resellerpakket welke is ondergebracht bij Webreus.

Ik heb ervaring met het opzetten van een website. Maar ik ben geen
professionele website bouwer, laat staan een vormgever. Maar ik kan met
behulp van een goed template een fatsoenlijke website neerzetten en
onderhouden. Het is mijn intentie om dat -indien gewenst- voor langere
tijd te doen.

Tevens ben ik bereid om mee te helpen om die website actueel en
aantrekkelijk te houden. Die werkzaamheden zullen starten met het
aanleveren van content (vertalingen vanuit b.v. internationale GNOME
bronnen). Daarnaast zal ik proberen om zoveel mogelijk verkeer naar de
website te verkrijgen en de interactiviteit met GNOME gebruikers te
verbeteren. Als de website eenmaal goed is opgetuigd zou ik mij kunnen
voorstellen dat er ook werkzaamheden worden verricht om sponsors te
vinden die willen helpen met de funding van de kosten waarmee developers
te maken krijgen bij het bezoeken van congressen, workshops, beurzen
etc. etc.

Voor alle duidelijkheid: ik ben geen ondernemer en heb geen zakelijke
belangen in welke vorm dan ook om deze werkzaamheden op mij te nemen. Ik
doe het als overtuigd Gnome gebruiker die na jarenlang plezier ook een
bijdrage wenst te leveren aan het team die dat voor anderen mede
mogelijk heeft gemaakt.

Daarom dan ook dit voorstel. Uiteraard ben ik altijd bereid om vragen of
opmerkingen te beantwoorden en wacht verder uw reacties af.

Met vriendelijke groet,

/Jos Herni