Re: [team-gnome-gr] Παρατηρήσεις σ το GIMP

2011/7/9 Δ Σ <dmtrs32 gmail com>

1.    Για την απόδοση των χρησιμοποιούμενων όρων

α. Αρχείο/Νέα… (μάλλον θα περίμενε κανείς Νέο). {Το ίδιο πρόβλημα εμφανίζεται και στη γερμανική μετάφραση}. Στη γαλλική μετάφραση έχει χρησιμοποιηθεί ο όρος [Νέα εικόνα]

όντως, μπορώ να το αλλάξω σε νέα εικόνα

β. Προβολή/Μεγέθυνση. Ίσως ο όρος Εστίαση είναι ορθότερος γιατί αποδίδει και τη σμίκρυνση {Στα γερμανικά μεγέθυνση, στα γαλλικά ζουμ(εστίαση)}

έχει μεταφραστεί το focus εστίαση (πχ focused window). Συμφωνώ ότι το μεγέθυνση δεν είναι ότι καλύτερο, αλλά γι' αυτό το έχω αφήσει.
Μετά παίζει το Ζουμ. Δεν ξέρω

γ. Παράθυρα . Δεν νομίζω ο γενικά χρησιμοποιούμενος όρος εργαλειοθήκη να είναι σωστός. Δεν βλέπω π.χ. το ιστορικό αναιρέσεων ή εγγράφων ή ο δείκτης, ή η κονσόλα σφαλμάτων να είναι εργαλειοθήκες, αλλά και σε αυτή την περίπτωση γιατί το μενού να μην ήταν εργαλειοθήκες και όχι παράθυρα. {Στα γαλλικά χρησιμοποιούν τους όρους ομάδα παραθύρων πρόσφατα κλεισμένων/αγκιστρώσιμα παράθυρα/εργαλειοθήκη. Στα γερμανικά πρόσφατα κλεισμένες προσαρτήσεις /προσαρτήσιμοι διάλογοι/εργαλειοθήκη

Για μένα, ο τρόπος που χρησιμοποιείται ο όρος dock δημιουργεί προβλήματα κατανόησης και στα αγγλικά (στον μέσο χρήστη τουλάχιστον). Άλλο να λες docking station, dockable window και άλλο σκέτο dock. Όταν έχεις ήδη ένα σωρό ορολογία, δεν χρειάζεται να δημιουργείς όρους και για την τοποθέτηση των παραθύρων. Γι' αυτό δεν θέλω να περιπλέξω τα πράγματα με προσαρτήσεις/αγκιστρώσεις. Αν δεις και το writer, έχεις παράθυρα εγγράφων και εργαλειοθήκες. Εδώ έχεις παράθυρα εικόνων, το toolbox = κύρια εργαλειοθήκη, και τα docks, που έχουν το ίδιο σχήμα και τοποθέτηση με το toolbox, και συνήθως, περιέχουν εργαλεία. Νομίζω ότι τα περισσότερα από αυτά θα τα περιέγραφα ως εργαλειοθήκες.
Τελικό συμπέρασμα, ειλικρινά νομίζω ότι η προσέγγισή μου είναι πιο κατανοητή στο μέσο χρήστη.

     2.  Για το υπόλοιπο 1% αμετάφραστο και ασαφές δεν είδα να έχει ιδιαίτερες δυσκολίες
Νομίζω ότι fuzzy έχω αφήσει τα εξής:
brush dynamics: δυναμική ή δυναμικές πινέλου. Μάλλον έχω καταλήξει στο δυναμική.
controller, event: θέλω να αλλάξω το controller που τώρα είναι ελεγκτής. Δεν έχω τσεκάρει μήπως ταιριάζει χειριστήριο. Για το event μάλλον θα διατηρήσω το συμβάν τελικά, αλλά τεσπα, αυτό το κομμάτι απλά δεν το είχα δουλέψει προσεκτικά.
     3.  Τελικά, βέβαια, εσύ ξέρεις.

Θα είμαι offline την επόμενη εβδομάδα, ωστόσο θα προσπαθήσω να ξαναδώ όλο το έργο αργότερα, ή τουλάχιστον να ενημερώσω για τις προθέσεις μου.

Ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις.

Τζένη