Re: Formát času

Taktéž zdravím,

ač se do překladů už delší dobu nezapojuji, přeci jen jsem
každodenním uživatelem Gnome a velmi rád bych, aby tento požadavek
nebyl "jen tak" schválen. Osobně jsem proti, ale minimálně bych
navrhoval alespoň nějakou delší diskuzi.

Upřimně se přiznám, že jsem doposud vůbec netušil, že tečka jako
oddělovač je v pravidlech. Prostudoval jsem teď dostupné online
zdroje a je to tak, každopádně dle wiki zde přichází do rozporu
minimálně s normou ČSN 01 6910.

Souhlasím s diskuzí na wikipedii, kde je krásně řečeno, že tečka to
s dvojtečkou již dávno prohrála. Dvojtečka je použita snad v každém
sw, který je v češtině a zápis s tečkou jsem zahlédl za celý svůj
život opravdu jen párkrát i v písemnostech.

Osobně si myslím, že tam, kde existují dvě normy, i když jedna
(pravidla pravopisu) má určitě větší váhu, je důležité přiklonit se
k té, která je široce přijata a akceptována veřejností.

Tedy zkráceně: předělání na tečku bych sice nijak zásadně
neodsoudil, jelikož je v souladu s Pravidly českého pravopisu, ale
myslím si, že by tím Gnome získalo jen nepříjemnost, ze které budou
uživatelé zmatení a nepovede k žádnému zisku.

Kepi