Re: nautilus - master

Caute,

On Thu, 2009-09-17 at 18:34 +0000, gnomeweb gnome org wrote:
> Preview :) Chybi 8 retezcu, to mi dava.
>
> Co to je "multi-disk drive"?
file:///usr/share/gtk-doc/html/gio/GDrive.html#GDriveStartStopType
G_DRIVE_START_STOP_TYPE_MULTIDISK

The start/stop methods will assemble/disassemble a virtual drive from
several physical drives.

Cili bych si tipl, ze opet nejake RAID nebo DM zarizeni.

> "drive" prekladam jako "zarizeni", predpokladam, ze se to muze tykat i
>  treba USB redukci, flash disku a tak, nevim, jestli by preklad
>  "mechanika" byl to prave... ???
V GIO jsou definovany tri logicke urovne v hierarchii zarizeni:

GDrive - fyzicka CD/DVD mechanika, pevny disk, USB flashdisk, drive
nejde namountovat --> "zarizeni" zni dobre
GVolume - logicka jednotka, partition, tohle se mountuje --> "svazek" ?
GMount - tady je to snad jasny...

...co treba vyraz "jednotka" ?

Snad je to trochu jasnejsi. V nastroji palimpsest je slusna graficka
reprezentace, ze ktere se da taky trochu pochopit (i kdyz do hry
vstupuji dalsi pojmy). No a v neposledni rade vam `gvfs-mount -li`
vylistuje hierarchii zarizeni, pripojenych do aktualniho systemu.

> "Start/stop" == "spustit/zastavit"
Viz. vyse, jedna se operace nad RAID polemi nebo obecne MD a DM
zarizenich. Krome "spustit/zastavit" by se asi dalo pouzit
"slozit/rozlozit", "spojit/rozpojit", "sestavit/rozebrat", doporucoval
bych ale spise "aktivovat/deaktivovat" nebo neco v podobnem smyslu.
Mrknete do spravce disku ve windows, jak to tam maji ;-)

Jeste dodam, ze v baliku gnome-disk-utility se vetsina retezcu vyskytuje
take, gdu je vlastne backend pro gvfs a nautilus. Doporucuju, aby tyto
tri komponenty prekladal jeden clovek a byla dodrzovana stejna
terminologie.

> Trochu mozna tapu v pouziti tech retezcu...
Klidne se ptej :-)

--
Tomas Bzatek <tbzatek redhat com>