Re: GNOME 2.24 - blizi se vydani

Kamil Páral <ripper42 gmail com>, Fri, 12 Sep 2008 15:01:05 +0200:

> Nepochopil jsem, když přesně nastává translation freeze. Do kdy lze
> překládat?

Kolega Lukáš napsal, že vydání stabilní verze 2.24 připadá pěkně na 24.
září, nicméně pro překladatele je důležitější datum 22. září, tj. pondělí
před půlnocí. Od pondělní půlnoci by měly být připraveny k vydání všechny
moduly pro GNOME 2.24, někteří vývojáři mohou např. čekat na aktualizace
překladů a dokumentace po celý den, jiní mohou vydávat již v pondělí ráno,
v neděli či dokonce před víkendem (vše v UTC). Žádná záruka zde bohužel
neexistuje (ani toho, že budu zrovna schopen nahrávat do SVN celou tuto
dobu), proto je lepší s aktualizacemi překladů nečekat na poslední chvíli,
tzn. ideálně je odeslat o několik dní dříve před touto uzávěrou.

Tzv. string freeze, kdy se nesmí bez předchozího souhlasu měnit žádné
řetězce v ofic. modulech GNOME, již začal 1. září. "Hard code
freeze" (žádné změny kódu bez předchozího souhlasu) začíná 15. září.

Uzávěra pro stabilní verzi 2.24.1 je pak 20. října.

Podrobný harmonogram viz Lukášův odkaz výše.

> Jo a nedalo by se přidat nějaký odkaz do
> http://live.gnome.org/Czech
> aby si každý mohl vždy najít, jaké jsou aktuální termíny? Pokud je na to
> nějaký dobrý odkaz, můžete ho tam někdo přidat? Díky.

Ze stránky <http://live.gnome.org/Czech> vede odkaz na
<http://live.gnome.org/Czech/CoPrekladat>, kde je ve vrchní části uvedeno:

"Aktuální stav překládání pro GNOME 2.24

Harmonogram vydávání nových verzí ve stabilní či vývojové větvi GNOME viz
Schedule."

Tím je odkázáno na <http://live.gnome.org/Schedule>. Zde jsou veškeré
potřebné informace o vydání, vč. harmonogramu současné vývojové verze,
veškerých "freezes" ad.

S pozdravem