Re: Rozeberte si aplikace!

Pavel Šefránek <ps pjoul cz>, Mon, 04 Feb 2008 21:42:25 +0100:

> Zdravím,
>
> na stránce http://live.gnome.org/Czech/CoPrekladat jsem vytvořil seznam
> překládatelných gnome aplikací. Jsou to ty všechny aplikace z balíku
> Gnome Desktop (což je myslám nejakutnější). Je to přesná kopie seznamu
> http://l10n.gnome.org/languages/cs/gnome-2-22
>
> Tak se prosím zapište co si chcete překládat, resp. o co se budete
> starat (nebo staráte), ať se vyhneme zbytečným konfliktům.
>
> Stránka je editovatelná, do políčka kdo napište prosím vaše jméno jako
> odkaz na wiki (př. na gnome wiki mám účet JanNovak, tak do políčka
> [...]

Díky! Ta tabulka je dobrý nápad, i když bych měl výhradu ke sloupci "Stav".
Přece jen řetězce a stav "přeložený"/"nepřeložený"/"překládá se" se mění
každou chvíli (zvláště pokud nejsou řetězce "zmraženy", což po většinu
vývojového cyklu nejsou), a má-li mít ten sloupec smysl a být aktuální,
bude to vyžadovat neustálé editování tabulky. Což mi trošinku připadá jako
zbytečná práce, neboť to, zda je modul (aplikace) přeložena či nepřeložena,
stejně každý vidí na <http://l10n.gnome.org>. Pokud jde o stav "překládá
se", budeme-li mít překladatele, kteří chtějí přispět jen jednou a o modul
se dále nestarat, je zbytečné, aby se do tabulky vůbec zapisovali a takový
modul je tak jako tak vhodné považovat za do budoucna neudržovaný.

Do tabulky by asi bylo vhodné přidat všechny součásti oficiálního vydání
GNOME (Administration Tools, GNOME developer platform, Development Tools),
protože i ty jsou naše. Možná snad i Extra GNOME Applications a další
neoficiální součásti, které ale mohou být výchozí částí třeba některých
distribucí. Na druhou stranu by se tím možná celá stránka znepřehlednila.

Jinak pozitivum toho, že jste to umístil na wiki, je možnost nechat si
zasílat e-mailová upozornění při každé změně stránky.

Každopádně ještě jednou díky za vaši aktivitu.