Re: =?iso-8859-1?Q?n=E1zov?= programu popis

On Tue, Feb 16, 2010 at 08:59:46PM +0000, Laco Gubík wrote:
> Ak sa nemylim tak doteraz sa to uvadzalo v slovenskych prekladoch
> opacne, teda Internetovy prehliadac Firefox.
>
> Bolo by fajn aby sme boli vsetci konzistetny.
>
> Marcel ako sa to doteraz oficialne prekladalo v Gnome ?

Ako gramaticky najsprávnejší preklad sa mi zdá napr.:
"regexxer Search Tool" -> "Vyhľadávací nástroj regexxer" (alebo tak
nejako, dôležité je, že názov programu nemusí byť na začiatku, pokiaľ
tam nepasuje)

Samozrejme, nie vždy sa to dodržiavalo (neboli také kontroly, ako sú
teraz).

Problém je, že z prekladaného reťazca v drvivej väčšine prípadov nie je
jasné, či sa jedná o text, ktorý bude v nejakom zozname (prípadne aj
utriedenom, napr. v menu), alebo či to je len napr. text v titulku
hlavného okna programu.

Ďalší problém je, že niekté programy prekladáme doslovne (napr.
"Prehliadač obrázkov") a originálny názov tam vôbec nie je. V takomto
prípade znalosť originálneho názvu programu používateľovi nepomôže.

Pokiaľ niekto (autori) chce, aby sa v nejakom programe (alebo kdekoľvek
inde) nejaké texty usporadúvali a chce, aby používatelia v nich mohli
ľahšie vyhľadávať, mala by sa takáto informácia dostať k prekladateľom
(napr. ako komentár od autorov).