RE: Posting in other languages

Am 19.04.2001 schrieb(en) Hugues Bernard:
> [french version below, experimenting Jürgen suggestion :-]
> [Sorry, no German version, 'cause "I habe mein Deutsch vergessen"]

Your German seems far better than my french, I can only understand
your writing but I'm far away from doing own sentences like - Je parle
francaise plus mal!"

> 5. You can read my bad english, & I can post, telling "do that, put
> this", but I'm not able to talk about abstract topics very well. And I m
> certainly not alone...
> Though I read english quite well. So, I'm able to get answers of my
> interest, but not able to help others a lot. And I don't like that...

This is certainly true, as mentioned before I also have bad feelings
about answering a question cause of my bad english. But splitting
into different list is a bad idea I think. Questions in different
languages are definitly interessting for me (learning something besides
prog background)
Although classified as "unpraktisch" :) I'm continuing to write in a second
language.

Maybe its more praktiable, that someone who knows the language (but maybe
not
the answer) volunteers to write the same question in english and gives back
after
some a days a combination of the answers.

It definitly was not a good solution to shout at this spanish speaking
member
to write in english.

Oh, a second idea, maybe for a list we can have different maintainers, a
question maintainer
and some language maintainers.

<P LANG="GERMAN">

Das ist sicher richtig, aber wie die des Englischen mächtigen sicher
sofort bemerken ist es für mich auch nicht so leicht meine Gedanken exakt
auf das Englische abzubilden. Das Aufteilen in Listen für mehrere Sprachen
halte ich aber nicht für sinnvoll (aus Gründen die sich jeder selber denken
kann)

vielleicht kann man es auch so machen, dass sich wenn konkrete Nachrichten
in einer anderen Sprachen kommen sich Freiwillige finden die eine
Übersetzung
posten und nach ein paar Tagen eine Zusammenfassing rückübersetzten. (Grad
wenn
ich ein Anfänger bin und nicht so viel betragen zu den Antworten beitragen
kann
lern ich so auch was dazu). Ich bin mir sicher dass man dann bald sieht
welche
Leute in Frage kommen.

Eine andere Möglichkeit wäre, dass eine Liste verschiedene Maintainer hat,
einen
für die Sprachen, und ein paar andere die das mit den Sprachen managen. Es
ist natürlich
klar das wir nicht "native speaker" das beste geben und wenn irgend möglich
in Englisch
schreiben!

> [Jürgen, deine idee ist nicht praktish, es ist sehr schwer und langsam.
> ;-]
> [Jürgen, your idea is hard and slow to apply ;-]

Okay I confess it, but don't ask me to do this one in french :)

Jürgen eT Mangler