Re: [GNOME-TR] =?utf-8?q?Orca_veya_LSR=27nin_Pardus_2009=27a_kurulmas?= =?utf-8?b?xLE=?=

Merhaba;

Oncelikle calismanizda basarilar.

Orca programi GNOME projesi icerisinde bulunan bir program var basli
basina calisan bir uygulama degil. Basta gtk+ olmak uzere bir cok GNOME
bilesenine ihtiyac duyuyor.

Eger ORCA'yi kaynak kodlarindan derlemek istiyorsaniz o zaman bu
bilesenleri de, kullanacaginiz orca surumune gore derlemeniz
gerekecektir.

Pardus GNOME Projesi'ni resmi olarak desteklemiyor. Yuklediginiz GNOME
paketleri de muhtemelen katki yapilan paketlerdir. Sayet bu paketler
arasinda Orca yok ise, genel olarak 'include' dosyalarini iceren 'devel'
paketlerini de yuklemeniz gerekiyor. Sadece uygulamalari yuklemeniz
orca'yi ayrica derlemeniz icin yeterli olmaz. 'make' komutunun olmamasi
da autotools paketinin Pardus'ta kurulu olmamasindan kaynaklaniyor
olabilir.

Pardus paketleme bicimini bilemiyorum, ancak yerinizde olsam Pardus
yerine GNOME platformunun destegi daha iyi olan dagitimlari (Ornegin
Ubuntu, Fedora) temel alirdim. Bu sayede orca'yi derlemenize de gerek
kalmaz, orca ve gereksinim duydugu paketleri kolaylikla sisteme yukler
calismanizi yaparsiniz.

Pardus uzerinde calismak istiyorsaniz da GNOME paketlerini yapanlarla
iletisime gecerseniz daha fazla yardimci olabilirler diye dusunuyorum
(belki listeye uye olanlar vardir ve buradan cevap verirler) aksi halde
garnome ya da jhbuild kullanarak her seyi bastan derlemenizi onerecegim
ki bu da gereksiz vaktinizi alacaktir.

Saygilarimla,
Baris Cicek