[GNOME-TR] Po Translator

Tekrar Merhaba;

Ceviri yaparken yardimci olmasi acisindan gecen donemde gelistirdigim
bir Firefox eklentisini paylasmak istedim. Yardimci bir arac ve kendi
kisitli kullanimim olacagi icin pek cok eksikligi olmasina ragmen ise
yaramiyor degil, ceviri yapacak arkadaslar da denemek isterlerse
kullanabilirler.

Eklentinin kullanimi cok basit. Oncelikle eklentinin calismasi icin
Internet baglantinizin olmasi gerekli cunku eklenti Google Translate
sitesini dogrudan kullaniyor.

Eklentiyi kurduktan sonra asagidaki adresi adres cubuguna yazin:

chrome://potranslator/content/potranslator.xul

Karsiniza (ceviri ekleyebilecegimi dusunerek Ingilizce baslamistim)
'Enter po location:' ve 'Translate' ve 'Message Area'dan olusan bir
ekran cikacak.

Po dosyasini sectikten sonra, 'Translate' dugmesine bastiginizda, Po
dosyasindaki bulanik ve bos alanlar Google Translate ile ceviriliyor.

Pek tabi ceviriler oldukca bozuk oldugu icin cevirilen tum dizgiler Po
dosyasinda bulanik olarak isaretleniyor boylelikle sadece yeni cevirilen
dizgileri kontrol edebiliyorsunuz, zaten kolaylik saglayan kismi da
burasi.

Durum cubugu sona erdigi zaman *.translated.po adinda bir dosya
Masaustu'nde beliriyor.

Her ne kadar ceviriler bozuk olsa bile, kisa cumleler, kelime obekleri
basarili ceviriliyor. Uzun cumlelerde devrik olmasi ve fikir vermesi
acisindan ceviriye yardimci olabiliyor. Ozetle ceviri suresini oldukca
kisaltabiliyor bu metodla yapildigi zaman ceviriler ayrica biraz daha
eglenceli hale gelmis oluyor.

Bu eklentiyi Windows'ta hic denemedim, oradaki sonuclar hakkinda hicbir
fikrim yok ancak Linux altinda calistirmakta sorun yasanacagini
sanmiyorum.

GNOME cevirileri disinda uzun belgelerinizi de Po dosyasi olusturarak bu
eklentiyi kullanarak cevirebilirsiniz, bu da cabasi.

Umarim isinize yarar. Eklenti Google Translate'in kullanim kurallarini
ihlal ediyor olabilir cunku Google'in istemedigi bir sekilde servisi
kullaniyor olacaksiniz, bu da bilginize.

Oneri ve hatalari bana bildirebilirsiniz. Eklentiyi asagidaki adresten
indirebilirsiniz:

http://www.gnome.org/~bcicek/google-po-translate.xpi

Saygilarimla,
Baris Cicek