Re: [GNOME-TR] Ceviri KG uygulamasi

Bu çalışmada yer almak istiyorum bilginize.

Barış yazmış:

Merhaba;

Ceviri kalitemizi yukseltmek icin bir uygulamaya ihtiyacimiz var. Bu
uygulamanin hem ceviri kontrolu icin, hem de cevirenler icin faydali bir
uygulama olmasi amaciyla bazi temel kontrolleri yapan, ayni zamanda
cevirlerin gonderildigi ortak bir ortam olmasi gerekiyor.

Bu tip bir uygulamayi yapisini basit dusunerek ve LAMP kullanarak, 2.10
cevirilerine yetistirebilecegimizi dusunuyorum, temel PHP bilgisine
sahip herkes, bu tip bir uygulama icin calisabilir. Veritabani kullanmak
bile gerekmeyebilir.

Uygulamanin temel islevleri ve yapmasi gerekenleri sunlar:

Temel olarak:
        * .po uzantili dosyalarin gonderilmesini ve bunlarin saklanmasini
saglamak.
                Yazilim, .po dosyasinin iceriginden, kimin cevirdigini gosterecek, ve
bir dizinde kontrol ve svn'e gonderilmesi icin saklayacak.
        * Yeni bir .po dosyasi gonderildiginde, bunu gnome-turk gnome org ve
ceviri kordinatorune e-posta ile bildirecek.

Bu temel islevleri yerine getirdikten sonra yapmasi gerekenler:
        * Gonderilen ceviri dosyasini (.po dosyasi) butunluk testinden
gecirecek (msgfmt) ve ciktisina gore dosyayi kabul edecek ya da
reddecek.
        * Gonderilen dosya icerisindeki cevirileri zemberek kullanarak imla
denetiminden gecirecek. Imla denetimine uymayan cevirileri dizgileri
icin uyari olarak verecek. Bu cevirinin kabul olmasi ile ilgili degil,
kontrol icin faydali olabilecek bir durum. (False positive uyarilari
dikkate alarak).
        * Istenmeyen kelimeleri iceren cevirileri uyari olarak verecek.
(ornegin konfigurasyon, varsayilan vs.) Bu listeyi ben
hazirlayabilirim.
        * GNOME sozlugu icerisinde gecen terimlerin ceviri icerisinde bulunup
bulunmadigini kontrol edecek. (ornegin orjinal metninde 'applet' gecen
bir ceviride 'uygulamacik' bulunup bulunmadigini arayacak) Bu sozluk
formatini da mevcut sozluk icerisinden ben ayiklayabilirim.

Ileride yapilabilecekler:
        * Ceviri istatistiklerini cikartacak. (Bunun icin kaynak kodlarina
ihtiyacimiz olacak ve bunun yansisinin cikartilmasi da kisa zamanda
mumkun olmayabilir)
        * Tum ceviriler web arayuzunde listelenecek, ve oneri, onay, itiraz
gibi herkesin topluca kontrol yapabilecek bir yapiya sahip olacak.
        * Bulanik, ya da cevirilmemis dizgiler icin herhangibirisinin tavsiyede
bulunmasini saglayacak. (Rosetta gibi).
        * Kullanici yonetimi eklenecek.

Ileride yapilabilecekler henuz acil degil, ancak temel ve yapmasi
gereken islevleri bir kac arkadas bir arada gelistirebilir diye
dusunuyorum.

Bu konuda ben kodlama disinda ilerleyen bir calismaya katki
gosterebilirim. Arayuz konusunda ciddi bir tasarima ihtiyaci yok, ve
arayuzun ne olacak ve islevlerin tam olarak belirtimlerinde her turlu
katkiya hazirim.

Bu tip bir yazilimi yazmak icin gonullu olan arkadaslar varsa, lutfe
listeye istekli olduklarini iletsinler, bu sayede bir takim olusturup bu
sistemi hayata gecirelim. Baska acik kaynakli konularla ilgili posta
listelerine bu e-postayi iletip katilimci bulmamiza yardimci olursaniz
kisa surede ceviri kalitemizi fazlasiyla arttiracak bu sistemi ayaga
kaldiririz.

Sunucu, ve sistem icin mevcut gnome.org.tr sunucusunu kullanabiliriz
sanirim. Onur (Can Cakmak) bu konuda yardimlarini esirgemeyecektir diye
dusunuyorum.

Evet durum bu, bir an once calismaya baslamak dilegiyle.

Baris.