[GNOME-TR] Gnome Turk Yapacaklar Listesi

Aslında bizim liste sürekli durgun pozisyonda bazen bu durgunlugu
bozarken tereddüte düşmüyor değilim. "Acaba liste sakinlerini rahatsız
mı ediyorum diye..."

Neyse lafı uzatmadan bağlıyalım. Aklımda uzun süredir beliren bir takım
soru işaretleri var. Bunları sizinle paylaşmak istedim. Acaba ne
dersiniz diye bu konuda ki yorumlarınız benim için önem arz ediyor.
Bumail ardına yorum yaparsanız sevinirim.

Gnome'u zaman zaman kullanırken bir takım eksikliklerin varlığını
hissediyorum. Bunlar benim kullanımında çıkan eksiklikler ve bunları bir
yapacaklar listesine yazıyorum ve zamanla gidermeye çalışıyorum. Acaba
biz Türk kullanıcısının Gnome da kullanım zorluğu çekmemesi için yeterli
eksikleri gidermiş durumdamıyız ?

Bu sorumu örneklendirerek daha yi anlaşılacağı kanısındayım. Benimde
yapacaklar listemde olan ama yakında zamanda yapmam neredeyse imkansız
olan (bilgi birikimimden dolayı) bir bluetooh sorunu var.

Gnome Nautilus'un bir eklentisi ile Obex serverı kullanarak cep
telefonlarına dosya gönderiyor ve alabiliyor. Ama bu özellik aslında çok
kullanışsız durumda. Yani cep telefonumda 100 tane resim varsa hepsini
tek tek göndermek zorundayım. Çünkü Nautilus cep telefonumun içine girip
hafıza kartındaki dosyaları bana gösterecek bir yetiye sahip değil. Bu
tecrübesiz hatta tecrübeli kullanıcı için bile sıkıntılı bir kullanım
sağlıyor.

Benzer şekilde Türk kullanıcısı için bence hayati önem taşıyan Zemberek
imla denetimini sağolsun Listemiz ve Barış Metinin yardımları ile
çözmüştük.

Acaba biz Gnome Turkiye olarak Gnome bu tarzı küçük kullanım
zorluklarını aşmak için Gnome Turk olarak yapacaklar listesi oluşturalım
mı ? Sizce bu zamana kadar bunu yapmadık ve aslında kullanıcı Gnome
kullanırken gerçekten hiç zorlanmıyor mu ?

Herkese Kolay Gelsin
Talat UYARER